معاون حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران:
پلیس دوچرخه سوار نداریم، پولی شدن پارك حاشیه ای در 4 منطقه تهران بزودی
خرید زندگی: معاون حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران از خرید 210 واگن از محل تبصره 18 در صورت تامین اعتبار آگاهی داد.
به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا محسن پورسید آقایی امروز در یك نشست خبری در مورد درآمد شهرداری از طرح ترافیك نیز با بیان این كه بر طبق آخرین آمار دریافتی درآمد شهرداری حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از شروع امسال بوده است اظهار داشت: البته قسمتی از این درآمد وصول شده و به اتوبوسرانی و مترو تزریق شده است و این در شرایطی است كه قراردادی با صندوق كارآفرینی امید منعقد كردیم كه بر طبق آن شیوه نامه پرداخت وام برای خرید ۲۸ اتوبوس، ۲۰۰ تاكسی و ۲۰۰۰ دوچرخه در حال تدوین است.
وی در مورد سرانجام شكایات پلیس از شهرداری در مورد عوارض زوج و فرد اشاره كرد: پرونده عوارض زوج و فرد سال قبل از نظر ما مختومه است و شكایت پلیس راهور از شهرداری بجای نرسید.
خرید ۲۱۰ واگن از محل تبصره ۱۸
معاون حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران در ادامه درباب وعده نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد كمك به شهرداری برای ساخت مترو، اظهار نمود: جلسه ای در سازمان برنامه و بودجه انجام شد كه دولت از محل تبصره ۱۸ برای خرید ۲۱۰ دستگاه واگن مترو و همین طور جایگزینی موتورهای كاربراتوری اعتبار دهد كه جلسات كارشناسی در دبیرخانه شورای اقتصاد تشكیل شده و بعد از جمع بندی اعلام خواهیم كرد.
پورسیدآقایی در مورد فروریزش زمین در اثر ساخت مترو، اشاره كرد: مترو در عمق ۱۷ متری زمین فعالیت می كند اما امكان دارد فشار و لرزش تی بی ام در خاك هایی كه سست هستند و یا حفره دارند و یا به سبب آب ریزش استواری ندارند را تحریك كند و این حفره ها باز شود.
وی در مورد عدم شفافیت شهرداری در كسب درآمدهای طرح ترافیك و اعلام عمومی آن اظهار داشت: به دنبال آن هستیم كه فهرست واریزی های طرح ترافیك را به صورت روزانه در سامانه تهران من بارگذاری نماییم تا همه بدانند كه درآمد شهرداری در این عرصه به چه میزان است.
خیابان پاركینگ شخصی نیست
وی در مورد تمایل برخی ارگان ها و سازمان ها برای بستن خیابان و استفاده اختصاصی بعنوان پاركینگ اظهار داشت: فضای خیابان ها نه برای كسبه و نه برای دستگاه های مختلف است و هیچ كس حق ندارد جلوی ساختمانش را محل پارك شخصی در نظر بگیرد.
وی با اشاره به هوشمندی سازی فضای پارك حاشیه ای با بیان این كه برخی ها مقاومت هایی را انجام می دهند اما در نهایت هوشمند سازی پارك حاشیه ای سبب رفع این گونه مشكلات می شود، اظهار داشت: چندی قبل یكی از دستگاه های نظامی ماشین پلاك برداری شهرداری را توقیف و عنوان نمود كه نمی توانیم پلاك های خودروهایش را ثبت نماییم هر چند با هماهنگی فرماندهی بالاترش این مشكل حل شد اما این گونه مقاومت ها وجود دارد به شكلی كه چندی قبل كسبه یكی از خیابان ها تابلوهایی كه ما بر روی آنها قید كرده بودیم كه این مسیر به صورت هوشمند كنترل می شود كنده بوده و می گفتند شما حق ندارید فضای پارك مغازه ام را كنترل كنید اما فضای پارك برای همه است.
وی در مورد رضایت مندی مردم از اجرای طرح هوشمند سازی فضای پارك حاشیه ای اظهار نمود: طبیعی است كه مردم ناراضی باشند چونكه تا روز گذشته می توانستند از بامداد تا شب بلاعوض پارك كنند اما حالا باید برای این مسئله پول بدهند. اما باید بگویم كه بزودی در مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ كنترل هوشمند پارك حاشیه ای اجرا می گردد.
وی در پاسخ به این پرسش كه معمولا در دو هفته ابتدابی مهر ماه به سبب تهمیداتی كه در نظر گرفته شده ترافیك كاسته می شود اما پس از دو هفته و با اتمام برنامه های كاهش ترافیكی باردیگر شاهد افزایش ترافیك و شلوغی وسایل حمل و نقل خواهیم بود به ایسنا اظهار داشت: حمل و نقل عمومی تهران متناسب با استانداردها ساخته شده است و در همه وسایل حمل و نقل عمومی دنیا در اوج مصرف، این وسایل شلوغ هستند و كاملا طبیعی است اما دقت داشته باشید كه ما دو سال است كه به دنبال آن هستیم كه كلا ساعت كار شناور شود تا بتوانیم ترافیك را مدیریت نماییم اما مقاومت هایی وجود دارد و این مسئله هم جزو اختیارات شهرداری نیست و ما می توانیم تنها پیشنهاد دهنده باشیم.
وی با بیان این كه حركت كامیونت های توزیع بار، ترافیك زیادی را به وجود می آورد اما اتاق بازرگانی و اصناف با ممنوعیت تردد این كامیونت ها در طول روز مخالف هستند اظهار داشت: ادارات نیز با شناور شدن ساعت كار كارمندانشان به سبب به هم خوردن نظم مخالف هستند به عبارت دیگر شهرداری در این راه تنها است.
پلیس دوچرخه سوار نداریم
او همینطور در پاسخ به سوالی در خصوص این كه چرا با وجود رونمایی اما پلیس دوچرخه سواری در شهر دیده نمی گردد اظهار داشت: قرار بود پلیس دوچرخه سوار در مسیرهای ویژه دوچرخه راه اندازی شود تا اگر مشكلی به وجود آمد و یاسد معبری ایجاد كردند به این مسائل رسیدگی كنند اما درست است هنوز راه اندازی نشده است.
معاون شهردار تهران در مورد گفت و گو با دستفروشان و چرایی برخورد با آنها بعد از ایجاد دیالوگ مشترك، اظهار داشت: قرار نیست ما به دستفروشان مكانی بدهیم بلكه ما با آنها صبحت كردیم كه هم مسائل خودرا مطرح نماییم و هم دغدغه های آنها را بشنویم تا بتوانیم به یك چاره مشتركی برسیم، اما همچنان از بساط گستری دستفروشان مترو در داخل ایستگاه ها و سكوهای مترو كه سبب به خطر انداختن مسافران می شود برخورد می نماییم و عزم خودرا جزم كردیم كه اجازه ندهیم فعالیت دست فروشان به خصوص بر روی سكوها جان مسافران را به خطر بیندازند.
منبع: خرید زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب