خرید زندگی
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران تشریح كرد

از تحقیق و تفحص بانك شهر تا بازپس گیری ۸۰ ملك شهرداری

از تحقیق و تفحص بانك شهر تا بازپس گیری ۸۰ ملك شهرداری

خرید زندگی: معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران درباب آخرین وضعیت كارگزاری ها، وضعیت بانك شهر، بدهی و طلب های شهرداری تهران و... گزارشی ارائه نمود.


به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، عبدالحمید امامی بامداد امروز در نشستی خبری كه به منظور تشریح عملكرد معاونت مالی شهرداری تهران انجام شد با بیان این كه از سال قبل تخصیصی برای اختتام سال اعلام نكردیم و این مساله سبب شد كه افراد خوش حساب بتوانند در تمام طول سال از ۱۵ درصد تخفیف استفاده كنند و این گونه نشد كه همه بگذارند درانتها سال برای بهره مندی از تخفیف، عوارض خودرا بدهند و تفاوتی میان افراد خوش حساب و دیگر افراد قائل شدیم.
وی با بیان این كه در مدیریت شهری جدید صرفه جویی در هزینه ها در دستور كار قرار گرفت، اظهار داشت: پیش گیری از انجام هزینه های غیر ضرور در دستور كار قرار داشت و انضباط مالی را نیز بعنوان یكی از سیاست های اصلی در دستور كار قرار دادیم.
ایشان سپس با بیان این كه در امتداد انضباط مالی در شهرداری از شروع امسال به مانند سازمان برنامه و بودجه در دولت عمل كردیم و برمبنای عملكرد بودجه ماهانه و دو دوازدهم را در دستور كار قرار دادیم تا برمبنای عملكرد برنامه ریزی شده، بودجه تخصیص داده شود، اظهار داشت: سال قبل ۱۴ هزار میلیارد تومان پرداختی داشتیم كه ۴ هزار میلیارد تومان دیون بوده و ۸ هزار میلیارد تومان هزینه جاری و دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز كارهای عمرانی بوده است.
امامی با اشاره به اینكه در سال قبل شاهد تحقق ۱۰۶ درصدی بودجه غیر نقد بوده ایم، اظهار داشت: این در حالی ست كه بودجه غیر نقد تنها ۵۴ درصد محقق شده و باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد تا بتوانیم امسال این بودجه غیر نقد را نیز افزایش دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه شهرداری كاهش هزینه های جاری اش را در دستور كار قرار داده است، اظهار داشت: بعنوان مثال ما ۵ هزار سواری در شهرداری داریم و این خودرو ها بامداد ها و شب ها همكاران مان را به محل كار می برند و پس از آن بلااستفاده هستند كه با كمك سازمان تاكسیرانی و شركت فناوری در صدد آن هستیم كه با ایجاد یك كیسه پول مجازی برای همكارانمان اصطلاحا از پروسه تاكسی های اینترنتی استفاده نمائیم.
امامی در مورد سرانجام لایحه مالیات بر ارزش افزوده كه در مجلس در حال بررسی است، اظهار داشت: جلسات زیادی با نمایندگان مجلس داشته ایم و شهردار تهران نیز در حال رایزنی است و امیدواریم اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.
وی درباب سرانجام بدهی دولت به شهرداری با بیان این كه سه هزار میلیارد تومان از طلب هایمان را تهاتر كردیم، اظهار داشت: شهرداری تهران به بیشتر بانك ها بدهكار بود؛ به نحوی كه دریافت وام و تسهیلات برای شهرداری قفل شده بود، اما در این مدت توانستیم با قسط بندی جدید و پرداخت قسمتی از بدهی هایمان مشكلات مان را با بانك ها حل نماییم و اگر نیاز باشد می توانیم از تسهیلات بانكی استفاده نمائیم.
وی با بیان این كه اگر ساخت و ساز در داخل مراكز دولتی و پادگان ها و …را حساب نماییم، ارقام بیشتر می شود، اظهار داشت: تابحال ۱۷ هزار میلیارد تومان از طلب ها به شهرداری را شناسایی كردیم كه امید است با روش های مختلف همچون تهاتر این طلب هایمان را به نتیجه برسانیم.

آخرین وضعیت شهر آفتاب
امامی در مورد آخرین وضعیت شهر آفتاب و آمادگی برای برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب اظهار داشت: شهر آفتاب با این هدف كه نمایشگاه ها به خارج از شهر هدایت شوند، ساخته شد. اما از آنجایی كه با عجله ساخته شد هنوز زیر ساختهایش فراهم نشده است و برای تبدیل آن به منطقه آزاد در حال رایزنی با كمیسیون زیربنایی دولت هستیم. اما همزمان با نمایشگاه سئول نیز در حال مذاكره هستیم تا در مورد اشتراك نمایشگاه ها به توافق برسیم. یعنی می توان نمایشگاه های كوچك را در مركز شهر و نمایشگاه های بزرگ را در شهر آفتاب برگزار كرد و در جلسات مقدماتی با دوستان هستیم تا تلفیقی از این دو مجموعه ایجاد شود.
وی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد سرانجام بازپس گیری املاك شهرداری كه در اختیار دیگران است، اظهار داشت: نمی گردد كه اموال مردم در اختیار افراد خاص باشد و ما به دنبال پیگیری آن نباشیم.
وی با اشاره به اینكه مدیریت شهری جدید بر روی صرفه جویی حساس است و قرار نیست كه یك ملك در اختیار یك نفر باشد و آن فرد هم برود ملك را به كسی دیگر اجاره دهد و منتفع شود، اظهار داشت: یك برخی از این املاك واگذار شده مساله دار هستند و در بهره برداری از آنها درست عمل نشده است. اما یك تعداد نیز بهره برداری خوب و مناسب از املاك شهرداری دارد.
امامی با بیان این كه فهرستی از املاك شهرداری كه در اختیار دیگران است، در اختیار سازمان امور املاك قرار دارد، اظهار داشت: بخش حقوقی در حال پس گیری تك تك این املاك و تعیین تكلیف آنها هستند و تا آنجایی كه خبر دارم حدود ۸۰ ملك تخلیه شده است. هر چند كه برخی ها به راحتی تخلیه نمی كنند. اما می توانیم از این املاك مان برای تهاتر بدهی هایمان استفاده نمائیم.

همكاری با قوه قضائیه برای تعیین تكلیف املاك
وی در مورد تحقیق و تفحص شورای شهر از املاك واگذار شده نیز با اشاره به اینكه ما در مورد املاك نجومی با قوه قضائیه همكاری كردیم و شورای شهر نیز حق دارد كه تحقیق و تفحص از املاك داشته باشد، اظهار داشت: اطلاعات را از ما دریافت نمودند و حدود دو هزار ملك است كه باید بر روی آنها كار شود. هر چند املاكی كه به صورت رسمی نیز در اختیار دیگران است باید تعیین تكلیف شود و جلسات زیادی برای تبادل اطلاعات و قیمت گذای كارشناسی برگزار كردیم.
وی با بیان این كه شهرداری تهران در نظر دارد مجموعه های خودرا در اطراف پارك شهر تجمیع كند، اظهار داشت: هفته گذشته ساختمان روزنامه اطلاعات در اختیار شهرداری قرار داده شد تا نسبت به انتقال واحدها اقدام نماییم كه بنظر می رسد معاونت شهرسازی در این ساختمان مستقر خواهد شد.

تعیین تكلیف كارگزاری ها در آینده نزدیك

امامی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مود تعیین تكلیف كارگزاری ها اظهار داشت: سیاست ما این است كه به سمت تعطیلی كارگزاری ها پیش رویم؛ چونكه متأسفانه كارگزاری ها توان لازم برای پاسخگویی به نیازهای شهرداری تهران را ندارند و هم اكنون تنها دو كارگزاری با شهرداری همكاری می كنند كه متأسفانه از اختتام سال قبل تابحال عملكرد مطلوبی نداشتند.
وی ادامه داد: ایده آل ما این است كه تالار معاملات برای شهرداری ایجاد نماییم كه البته تحقق این مهم پیچیدگی های خاصی دارد، ولی امیدواریم تا آخر سال این اتفاق رخ دهد.
وی در مورد بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی با اشاره به اینكه در حال رایزنی با تأمین اجتماعی هستیم؛ چونكه اعداد مطرح شده متفاوت می باشد، اظهار داشت: آنها اعلام می كنند كه مبلغ بدهی ما ۵۶۰ میلیارد تومان است اما كارشناسان ما حدود ۲۰۰ میلیارد تومان را مطرح می كنند.
امامی با بیان این كه یكی از بزرگترین چالش های شهرداری، بدهی به پیمانكاران است، اظهار داشت: البته پیمانكاران حق دارند؛ چونكه مثلاً پیمانكاری سه سال هزینه هایی داشته است و حالا با افزایش تورم پول این فرد آب می رود. ما درصدد آن هستیم كه با اتخاذ روش های جدید كه اجازه دهید توضیحات بیشتری در این زمینه ندهم، این مشكل را حل و فصل نماییم.

بررسی تخلف شهروند در اسرع وقت
امامی در مورد انتشار اخباری در خصوص گران فروشی و احتكار كالا در فروشگاه شهروند با بیان این كه من هم خبر گران فروشی برنج را شنیده ام اما قاعدتاً از آنجایی كه ما در شهروند به دنبال سود شخصی نیستیم، نباید تقلبی هم صورت گیرد، اظهار داشت: ظاهراً یكی از تأمین كنندگان در تأمین برنج مشكل داشته، اما باید این مساله بررسی شود و اگر سهل انگاری از طرف مسئولان شهروندان باشد بطور قطع با آن برخورد خواهیم كرد.

لیست بدهی های شهرداری در اختیار شورای شهر

امامی در ادامه در مورد چرایی عدم انتشار فهرست بدهی های شهرداری، اظهار داشت: ما به شهرداری این فهرست را نمایش كردیم و آنها اگر مایل باشند می توانند آنرا منتشر كنند.
وی در مورد بدهی های شهرداری به سیستم بانكی با اشاره به اینكه شهرداری تهران حدوداً ۳۰ هزار میلیارد تومان به سیستم بانكی از سال ۶۶ تابحال بدهكار است، اظهار داشت: البته مراودات و تهاترهای كمی نیز با سیستم بانكی داشتیم و در مورد این كه بدهی هایمان چگونه محاسبه شود با بعضی از بانك ها به توافق رسیدیم كه برمبنای ارز مرجع محاسبه شود و قسط بندی های جدیدی نیز انجام گرفته است و قاعدتاً قسمتی از بدهی های بانكی حل شده است و الان برای گرفتن تسهیلات بانكی مشكلی نداریم.

برگزاری مجمع عمومی بانك شهر تا خرداد ماه
وی در مورد آخرین وضعیت بانك شهر و تحقق و تفحص مجلس از این بانك اظهار داشت: مبلغ بدهی شهرداری به بانك شهر نسبت به سایر بانك ها بیشتر است. در گذشته بانك شهر به سبب مشكلات بعنوان یك بانك ابزاری مورد استفاده قرار می گرفته است و در ادامه بانك شهر از حالت عادی خارج و در سال ۹۶ زیان ده شد كه بانك مركزی برای این بانك سرپرستی انتخاب نمود.
امامی با بیان این كه در نخستین اقدام اركان بانك را اصلاح كردیم، اظهار داشت: در نخستین اقدام صلاحیت پنج نفر از اعضای هیأت مدیره از طرف بانك مركزی تأیید شد و از آنجایی كه برمبنای قانون تركیب هیأت مدیره باید ۷ نفره باشد، برای احصاء صلاحیت ۴ نفر را به بانك مركزی معرفی كردیم كه باید منتظر نهایی بانك مركزی در این زمینه باشیم.
وی با اشاره به اینكه قرار بود صورت های مالی پس از انتخاب دو نفر باقیمانده اصلاح گردد، اظهار داشت: هم اكنون بانك شهر دارای هیأت مدیره مصوب و مدیر عامل است و می تواند صورت های مالی سال ۹۶ و ۹۷ خودرا بررسی كند؛ هر چند كه قرار بود تا آخر اردیبهشت صورت های مالی را ارائه نمایند. اما قول دادند كه تا یك هفته آینده این حسابرسی ها نهایی شود و احتمالاً در خرداد ماه مجمع بانك شهر برگزار می شود.
امامی با بیان این كه بدهی ها و املاك بانك شهر یكی از دلیلهای تحقیق و تفحص مجلس است، اظهار داشت: البته معتقدیم كه مدیران بانك شهر نیز از ما هستند و در حال برگزاری جلسات مشترك هستیم تا مشكلات این بانك حل و فصل شود.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون وضعیت بانك شهر خوب است و جدیداً از آمار نمایش شده جزو پنج بانك محبوب كشور است، اظهار داشت: در گذشته املاك تهدید برای بانك شهر بوده است كه همین مساله سبب تحقیق و تفحص شد، اما از سال قبل ارزش املاك سه برابر شده و این یك فرصت طلایی برای بانك شهر است؛ چونكه می تواند قسمتی از هزینه املاك را صرف اصلاح سند و حل مشكلات حقوقی كند و از مابقی املاك سود برد.




منبع:

1398/03/01
18:02:46
5.0 / 5
4262
تگهای خبر: اجتماعی , اموال , دولت , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
خرید زندگی