خرید زندگی
افشانی با اعلام افتتاح بخشی از خط ۷ مترو تهران در روزهای آتی:

پیمانكاران خواهان تسویه حساب هستند، انتشار اوراق مشاركت برای تجهیز و توسعه مترو بزودی

پیمانكاران خواهان تسویه حساب هستند، انتشار اوراق مشاركت برای تجهیز و توسعه مترو بزودی

خرید زندگی: شهردار تهران ضمن بازدید از خط ۷ مترو تهران از افتتاح پنج كیلومتر از این خط ظرف روزهای آینده اطلاع داد.



به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، محمدعلی افشانی در بازدید امروز خود از خط ۷ متروی تهران، اظهار داشت: این پروژه یك مرحله راه اندازی شد كه هدف از این افتتاح این بود كه قطار از ابتدا تا انتهای مسیر را بپیماید اما تنها در هفت ایستگاه و آن هم با نقصها فراوان بهره برداری شده بود.
وی اضافه كرد: آنچه كه مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد این مورد است كه قطارشهری در اولویت اول شهرداری تهران قرار گرفته است و همینطور در حمل و نقل و ایمنی هم نقش بسزایی دارد چون كه بخشی از مردم توان استفاده از خودروی شخصی را ندارند و افرادی هم وجود دارد كه با داشتن احساس مسئولیت اجتماعی می خواهند بر كاهش آلودگی هوا اثرگذار باشند.
وی ادامه داد: از دید زیست محیطی هم قطار شهری به علت تاثیری كه در كاهش آلودگی هوا، ترافیك و صرفه جویی در زمان دارد هم مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین با در نظر گرفتن جمیع این موارد امیدواریم بتوانیم تا چند روز آینده و در تیرماه سال جاری پنج كیلومتر از خط ۷ مترو را افتتاح نماییم و برابر قول هایی كه از جانب مدیران مترو داده شده است. امیدواریم این خط در نیمه نخست سال آینده به صورت كامل به بهره برداری برسد.
وی تصریح كرد: تامین بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تكمیل این خط با وجود بدهی های زیادی كه شهرداری تهران دارد كار بسیار پیچیده ای بود. هم اكنون پیمانكاران مدام جلوی درب شهرداری تهران تظاهرات می كنند و تقاضای تسویه حساب های خویش را دارند. پیمانكارانی كه حساب شده شعار می دهند و هر روز كه می گذرد رنگ شعارهای آنها تغییر می كند و به سمتی می روند كه نشان داده است اعتراضات آنها جدی است.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد تكمیل خط ۶ مترو تهران اظهار داشت: تكمیل این خط هم در دستور كار قرار دارد و امیدواریم كه خط ۶ هم تا آخر شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد تا مردم بتوانند از این خطوط استفاده كنند.
وی اضافه كرد: بدون شك صحت و سرعت باید در تكمیل پروژه ها با هم وجود داشته باشد و بطور قطع كیفیت و كمیت باید در كنار هم سرلوحه كار قرار گیرد اما بدون شك كیفیت و صحت انجام پروژه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. چون كه هزینه اجرای درست پروژه ها از هزینه های تعمیر و نگهداری پروژه در هنگام اجرا كم می كند.
افشانی در تشریح تكمیل خط ۷ مترو تهران با اشاره به اینكه اعتبار مورد نیاز این خط به طول ۲۷ كیلومتر تا تاریخ افتتاح اولیه آن ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، اضافه كرد: اعتباری كه برای تكمیل و اتمام پروژه خط ۷ مترو به صورت ایمن لازم بود بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود. بدین سان تا زمان افتتاح اولیه كه سال قبل انجام شده بود تنها ۴۰ درصد اعتبار پروژه پرداخت شده بود. ضمن آنكه برای اتمام آن به بیش از یك سال زمان دیگر نیاز داریم. امیدواریم كه این پروژه تا آخر شهریور ماه سال آینده به صورت كامل و با تجهیز تمامی موارد ایمنی به اتمام برسد.
وی ادامه داد: ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشاركت برای تامین منابع مالی تجهیز و توسعه مترو بزودی منتشر می گردد و امیدواریم تا نوروز بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشاركت منتشر شود.
وی در مورد تامین واگن های مورد نیاز مترو هم اظهار داشت: ۲۰۰۰ واگن توسط دولت برای كل كشور مقرر شده كه تامین گردد كه از این تعداد ۱۰۵۰ واگن متعلق به شهر تهران است. از این تعداد برای ۶۳۰ واگن مناقصه برگزار شده و قراردادهای آنها آماده امضاست. به محض امضای این قراردادها كار ساخت واگن ها آغاز می گردد اما حداقل دو سال به طول می انجامد.

آمادگی كامل شهرداری تهران برای برگزاری نماز عید سعید فطر
به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، محمدعلی افشانی در حاشیه بازدید از خط 7 مترو تهران اظهار داشت: شهرداری تهران همه امكانات و تجهیزات خویش را برای برگزاری نماز عید سعید فطر در اختیار نمازگزاران قرار خواهد داد.
وی اضافه كرد: مسئولیت اصلی برگزاری نماز عید سعید فطر بر عهده شهرداری تهران است بنابراین از ساعت 5 بامداد تا بعد از برگزاری نماز عید سعید فطر امكانات حمل و نقل شهرداری تهران برای جابجایی نمازگزاران عرضه خدمات خواهند داشت.
وی تصریح كرد: شهرداری تهران آمادگی كامل برای نماز پرشكوه عید سعید فطر دارد همینطور به مناسبت عید سعید فطر نورپردازی خیابان ها انجام شده تا انشالله روز عید بر نشاط و شادی شهروندان افزوده شود.



1397/03/22
14:13:54
5.0 / 5
4628
تگهای خبر: شهرداری , كیفیت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
خرید زندگی