خرید زندگی
حبیب زاده تاكید كرد

ضرورت بازگشایی پیاده راه ۱۷ شهریور

ضرورت بازگشایی پیاده راه ۱۷ شهریور

خرید زندگی: معاون نظارت شورای شهر تهران بر ضرورت بازگشایی پیاده راه۱۷ شهریور تصریح كرد.


به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، افشین حبیب زاده در چهل و هشتمین جلسه كمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیك كه با حضور پورسید آقایی معاون حمل ونقل وترافیك و یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با مبحث نحوه بازگشایی پیاده روی خیابان ۱۷ شهریور برگزار شد، اظهار داشت: شش ماه است كه این مساله در شورای پنجم در حال بررسی است. روزهای اول كه نظرات كارشناسان را در یافت می كردیم مشخص شد كه كارشناسان شهرداری و راهنمایی و رانندگی با بازگشایی كامل آن مخالفت دارند.
نایب رییس كمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیك شورای اسلامی شهر تهران، به مشكلات رخ داده برای ساكنین و كسبه خیابان ۱۷ شهریور و درخواست های آنان برای بازگشایی هرچه سریع تر این معبر اشاره نمود و اضافه كرد: در گذشته این محله پر رونق بود اما امروز كمترین رونق را داشته و با صدمه های اجتماعی زیادی مواجه می باشد. ما باید خودمان را جای افرادی كه در آنجا سكونت یا اشتغال دارند در نظر بگیریم تا به آنچه حق و عدالت است، برسیم.
رییس كمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تصریح كرد: از كارشناسانی كه در دوره قبل دست اندكار این پروژه بودند سوال می پرسیدم می گفتند كه آنها هم مخالف بودند اما اسم شخصی را می آوردند كه تنها او بر اجرای این پروژه پا فشاری می كرده است.
وی اضافه كرد: بیشتر علاقه داشتیم كسانی كه در تولید این مشكلات مسئولیت داشتند حضور پیدا می كردند اما متاسفانه آنها تصمیم گرفته و رفته اند و الان هم مسئولیت را برعهده نمی گیرند و اگر هم بیایند حرفی ندارند.
حبیب زاده با تاكید براینكه اجرای پیاده روسازی خیابان ۱۷ شهریور كسبه و ساكنان ان محله را با مشكلات اساسی مواجه كرده است، اظهار نمود: ساكنین این محل امروز كه از خانه خود خارج می شوند باید با صحنه هایی روبرو شوند كه تحمل آن خیلی سخت است.
نایب رییس كمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیك شورای اسلامی شهر تهران خطاب به معاونین شهردار تهران اظهار داشت: ما و شما كه مسئولیت بر عهده داریم باید وجدان خویش را قاضی نماییم و ببینیم كه ایا با تصمیماتی كه درباره خیابان ۱۷ شهریور خواهیم گرفت مشكلات این محل حل می گردد یا خیر. اگر مشكل را حل نمی كند برویم فكر اساسی تری نماییم. اگر همان چند سال پیش این طرح اجرایی نمی شد اما مشكلات ترافیكی ما را مجبور می كرد كه كاری را انجام دهیم، بطور قطع چنین تصمیمی نمی گرفتیم. متاسفانه در زمان تصمیم گیری به هیچ چیزی فكر نشده است.
رییس كمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاكید براینكه شورای پنجم عزم حل مشكل كسبه و ساكنان خیابان ۱۷شهریور را دارد، اظهار داشت: در گذشته چندین بار با اقای نجفی در این ارتباط صحبت و ایشان اظهار داشت كه درست است برای اجرای این پروژه هزینه زیادی شده است اما چاره ای جز بازگشایی آن نداریم.
وی ادامه داد: درخواست من از پورسیدآقایی رییس سازمان حمل و نقل و ترافیك، یزدانی معاون خدمات شهری و مسئولان راهنمایی و رانندگی این است كه به این مورد بگونه ای نگاه نماییم تا مشكلات سكنه و كسبه این محل مرتفع شود.
حبیب زاده در بخش دیگری از این نشست در مورد علت افزایش صدمه های اجتماعی بعد از اجرا شدن پیاده رو سازی خیابان ۱۷ شهریور اظهار داشت: بعد از اجرایی شدن این پروژه، ارزش واحدهای مسكونی این محله پایین آمده و بسیاری خانه های خویش را فروخته و یا اجاره داده اند. از این رو منطقه مسكونی این محله به مناطق خاصی همچون تجمع معتادان تبدیل گشته كه به قول ساكنین گاها خانه های این منطقه را به صورت ساعتی در اختیار معتادان قرار می دهند.
حبیب زاده در انتها اظهار داشت: پیشنهاد من این است كه بازگشایی پیاده رو خیابان ۱۷ شهریور را به چند فاز تقسیم نماییم. در فاز اول مسیر را برای حمل ونقل عمومی اتوبوس و تاكسی فراهم نماییم و بعد با بررسی بازخورد اجرای این فاز، تصمیم بگیریم كه اجرای فاز دوم برای بازگشایی كامل به چه صورت باشد. بنظرم اگر از الان بخواهیم این پروژه به صورت كامل بازگشایی شود، شاید اجرای آن به ۱۰ سال آینده هم نرسد.



1397/03/20
00:27:01
5.0 / 5
4118
تگهای خبر: اجتماعی , خدمات , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
خرید زندگی