خرید زندگی
فوق تخصص جراحی پلاستیك؛

۷۰ درصد عوارض سوختگی حوادث چهارشنبه سوری ماندگار است

۷۰ درصد عوارض سوختگی حوادث چهارشنبه سوری ماندگار است

خرید زندگی: یك فوق تخصص جراحی پلاستیك با اشاره به اینكه ۷۰ درصد عوارض سوختگی حوادث چهارشنبه سوری ماندگار است، اظهار داشت: سالانه حدود ۲۵۰ هزار مورد سوختگی در كشور رخ می دهد.



به گزارش خرید زندگی به نقل از مهر، دكتر مصطفی ده مرده ای ضمن هشدارهایی در مورد حوادث چهارشنبه آخر سال اظهاركرد: قطع دست، انگشت، صدمه به چشم و صدمات وسیع پوستی همچون مشكلات شایعی است كه در این ایام برای حادثه دیدگان تولید می گردد و حدود ۷۰ درصد از عوارض ناشی از سوختگی ماندگاراست.
وی با اشاره به اینكه سالانه حدود ۲۵۰ هزار مورد سوختگی در كشور رخ می دهد، اظهار داشت: ۲۵ هزار مورد از این افراد در بیمارستان بستری و حدود ۲۵۰۰ نفر جان خویش را از دست می دهند.
این فوق تخصص جراحی پلاستیك بیان داشت: مردان از زنان در كشور بیشتر در دچار سوختگی شده و پیشگیری از این مسئله در درمان سوختگی اهمیت دارد.
ده مرده ای بیان داشت: اغلب افرادی كه دچار سوختگی می شوند استطاعت مالی نداشته و این در حالی بود كه در مان سوختگی نیاز به زمان طولانی و هزینه های بالایی نسبت به سایر بیماری ها دارد.
وی به هزینه های پنهان سوختگی كه شامل از دست رفتن روزهای كار، از دست دادن شغل و گرفتاری های خانوادگی است، اشاره نمود و اظهار داشت: متاسفانه وضعیت سوختگی در ایران بسیار اسفناك است و این در حالی بوده كه سوختگی قابل پیشگیری است.
رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری عنوان كرد: متاسفانه از نظر فرهنگی و آموزش دچار مشكلات جدی در این زمینه هستیم و باید توجه داشت كه باوجود كه با وجود اقدامات درمانی برای بیماران سوخته، میزان مرگ و میر بسیار بالاتراز متوسط جهانی است.

1396/12/21
14:15:14
5.0 / 5
4668
تگهای خبر: هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
خرید زندگی