خرید زندگی

دانش آموز ۱۷ ساله هندی یک آموزگار رباتیک ساخت

دانش آموز ۱۷ ساله هندی یک آموزگار رباتیک ساخت

خرید زندگی: یک دانش آموز هندی بدون آموزش رسمی، یک معلم رباتیک ساخته که هدف آن بهبود آموزش در مناطق روستایی هند با وجود چالش های مالی بوده است.


به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، در نمایشی نبوغ آمیز از نوآوری و عزم، یک دانش آموز کلاس دوازدهم از یک مدرسه دولتی در بلندشهر ایالت اوتار پرادش بدون هیچ آموزش رسمی در عرصه رباتیک، یک معلم رباتیک ساخته و مدرسه، جامعه و الان اینترنت را شگفت زده کرده است.
به نقل از ایندیا تودی، این دانش آموز که «آدیتیا»(Aditya) نام دارد، اعتقاد دارد که اختراع او می تواند به تحول آموزش در مناطق روستایی هند کمک نماید.
هر روز که کلاس ها به پایان می رسید، دانش آموزان به خانه هایشان می رفتند، اما آدیتیا در صورتیکه غرق در سیم ها، مدارها و آزمایش های خودش بود، در مدرسه می ماند. او بی سروصدا با استفاده از مهارت های خودآموخته و کنجکاوی محض، مشغول ساخت روبات بود.
این روبات برای آموزش دانش آموزان درست مانند یک آموزگار واقعی طراحی شده است. در کلاس سوفیا، بچه ها با هیجان می نشینند، از او سؤال می پرسند و با حیرت به تعامل او با خودشان نگاه می کنند.
بااینکه روبات بجای یک روبات واقعی، از یک مانکن ادغام شده با یک دستیار صوتی هوش مصنوعی تشکیل شده است، اما نمونه ای از عزم آدیتیا برای بهبود آموزش بوسیله فناوری به حساب می آید.
آن چه موفقیت آدیتیا را خارق العاده تر می کند، پیشینه اوست. پدرش مجبور شد از دوستانش پول قرض بگیرد تا به آدیتیا در ساخت روبات کمک نماید. خانواده آدیتیا با وجود محدودیت های مالی، رؤیاهای او را تشویق کردند.
آدیتیا هیچ گاه دوره رباتیک نگذرانده بود و آموزش رسمی ندیده بود. او از تماشای عمویش هنگام ساخت روبات های کوچک در دوران کودکی الهام گرفته بود. از آن زمان، او اغلب همین کار را با استفاده از مواد قراضه، لوازم الکترونیکی دورریخته شده و کمک دوستانش انجام می داد.
آدیتیا اظهار داشت که قبلاً چندین روبات ساخته، اما سوفیا تأثیرگذارترین آنها بوده است.
بگفته آدیتیا، ایده پشت سوفیا از یک مشاهده ساده در مدرسه آمده است. او توضیح داد: گاهی اوقات آموزگاران نمی توانند به کلاس بیایند و بچه ها کلاس خودرا از دست می دهند. من می خواستم این مشکل را حل کنم.
آدیتیا معتقد بود که آموزگاران رباتیک می توانند خصوصاً برای مدارس روستایی سودمند باشند که در آنها خیلی از دانش آموزان هنوز دسترسی محدودی به فناوری و هوش مصنوعی دارند. سوفیا تنها یکی از نمونه های اولیه او برای تقویت ایده آوردن آموزگاران رباتیک به بخش آموزش بود و بااینکه یک مدل ساده با استفاده از دستیار صوتی هوش مصنوعی است، اما علاقه روز افزون آدیتیا به این حوزه به سادگی می تواند او را به اوج برساند.
آدیتیا ادعا کرد که سوفیا دومین دستیار آموزشی رباتیک هند به حساب می آید و او امیدوار است که این امر الهام بخش مخترعان جوان بیشتری باشد.
همچنین، آدیتیا از دولت هند خواست که در هر منطقه لابراتوار های نوآوری راه اندازی کند تا کودکانی که ایده های بزرگی دارند، اما منابع آنها محدود است، بتوانند بدون احتیاج به حمایت، ایده های خودرا آزمایش و خلق کنند.
با وجود شهرت روز افزون و شناخت محلی، آدیتیا بازهم مصمم ماند، برای اینکه رؤیای او بزرگتر از رباتیک بود. او با لبخندی خجالتی اظهار داشت: می خواهم فضانورد شوم.
سفر آدیتیا از یک خانه ساده تا ساخت یک آموزگار رباتیک با پول قرضی، یادآور این مورد است که استعدادها اغلب در غیرمنتظره ترین گوشه های یک کشور پنهان شده اند و فقط منتظر کمی تشویق برای درخشش هستند.
به اجمال، آدیتیا از دولت هند خواست که در هر منطقه آزمایشگاه های نوآوری راه اندازی کند تا کودکانی که ایده های بزرگی دارند، اما منابع آنها محدود است، بتوانند بدون احتیاج به حمایت، ایده های خودرا آزمایش و خلق کنند. او با لبخندی خجالتی عنوان کرد: می خواهم فضانورد شوم.

منبع:

1404/09/10
12:10:52
5.0 / 5
3
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , خانواده , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

خرید زندگی