خرید زندگی
هرمزی:

۴ و پنج دهم میلیون موتورسیکلت عامل ۳۴ درصد آلودگی هوای تهران است

۴ و پنج دهم میلیون موتورسیکلت عامل ۳۴ درصد آلودگی هوای تهران است

به گزارش خرید زندگی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اظهار داشت: در تهران حدود چهار و نیم میلیون موتورسیکلت وجود دارد که بالاتر از 34 درصد آلودگی هوای تهران را ایجاد می کنند.


محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران، در گفتگو با گزارشگر خبرگزاری مهر، با تکیه بر این که اقدامات فعلی مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا هرچند مؤثر است اما برای رسیدن به نتیجه ای چشم گیر کافی نیست، اظهار داشت: تاثیر قابل توجه زمانی حاصل می شود که مردم، مسئولان و مجموعه مدیریت شهری بصورت جدی به سوی استفاده از حمل و نقل عمومی و بخصوص حمل و نقل برقی حرکت کنند. وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری در این راه پیشرو بوده و تا حالا هم تاکسی برقی وارد ناوگان کرده و هم اتوبوس های برقی را در دستور کار قرار داده است. این روند باید به صورت گسترده ادامه یابد تا اثرگذاری محسوس در پایین آوردن آلودگی هوا ایجاد شود. این مقام مسئول با اعلان اینکه برقی سازی ناوگان حمل و نقل شخصی نیز لازمست، گفت: برای مثال در کشور چین، شهرهایی مانند شانگهای حدودا تمام ناوگان حمل و نقل عمومی خویش را برقی کرده اند و در حمل و نقل شخصی نیز حدود ۵۸ درصد خودرو ها برقی شده است. همین سیاستها سبب شد پکن که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ همیشه جزو آلوده ترین شهر های جهان بود، بعد از ۲۰۱۶ نه تنها از لیست آلوده ترین ها بیرون رود، بلکه دیگر در رتبه های اول این لیست هم قرار نگیرد. معاون حمل و نقل شهرداری تهران تاکید کرد: راهکار اصلی و پایدار مواجهه با آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی برقی و برقی سازی خودرو های شخصی است و بدون این تغییر اساسی، نمی توان انتظار تحول جدی در کیفیت هوای تهران داشت.

۴.۵ میلیون موتورسیکلت عامل ۳۴ درصد آلودگی هوای تهران

معاون حمل و نقل شهرداری تهران، با اشاره به اهمیت بالای وسایل نقلیه شخصی در آلودگی هوای پایتخت اظهار داشت: اکنون بیشترین معضل مربوط به خودرو های شخصی است و برای مدیریت این بخش، احتیاج به همراهی وزارت صمت و دولت داریم تا بتوانیم روند برقی سازی خودرو های شخصی را تسریع نماییم. وی ادامه داد: اما مهم تر از خودرو ها، موضوع موتورسیکلت ها ست. در تهران حدود چهار و نیم میلیون موتورسیکلت وجود دارد که بیشتر از ۳۴ درصد آلودگی هوای تهران را ایجاد می کنند. هرمزی تاکید کرد: ضروری است به سوی مدیریت جدی ناوگان موتورسیکلت ها حرکت نماییم و برقی سازی آنها را در اولویت قرار دهیم. این کار علاوه بر کاهش چشم گیر آلودگی هوا، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت نیز بهمراه خواهد داشت. معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: بدون مدیریت صحیح و برقی سازی ناوگان شخصی و موتورسیکلت ها، امکان کاهش پایدار آلودگی هوا در تهران وجود نخواهد داشت. خلاصه اینکه محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران، در گفتگو با گزارشگر خبرگزاری مهر، با تاکید بر اینکه اقدامات فعلی مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا هرچند مؤثر است اما برای رسیدن به نتیجه ای چشمگیر کافی نیست، عنوان کرد: تأثیر قابل توجه زمانی حاصل می شود که مردم، مسئولان و مجموعه مدیریت شهری به صورت جدی به طرف استفاده از حمل و نقل عمومی و به خصوص حمل و نقل برقی حرکت کنند. همین سیاست ها سبب شد پکن که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ همیشه جزو آلوده ترین شهرهای جهان بود، پس از ۲۰۱۶ نه تنها از فهرست آلوده ترین ها بیرون رود، بلکه دیگر در رتبه های اول این فهرست هم قرار نگیرد.
1404/09/05
09:09:05
5.0 / 5
4
تگهای خبر: دولت , شهرداری , كیفیت , مدیریت شهری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

خرید زندگی