خرید زندگی
دادستان مركز استان خوزستان تأكید كرد؛

لزوم كاهش برداشت سیاه از مزارع نیشكر خوزستان

لزوم كاهش برداشت سیاه از مزارع نیشكر خوزستان

به گزارش خرید زندگی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان بر لزوم تهیه و تدوین برنامه زیست محیطی در جهت کاهش برداشت سیاه از مزارع نیشکر استان خوزستان تاکید کرد.



به گزارش خرید زندگی به نقل از مهر، عباس حسینی پویا در جلسه تهیه و تدوین برنامه زیست محیطی در جهت کاهش برداشت سیاه از مزارع نیشکر استان خوزستان که با حضور مدیران شرکتهای کشت و صنعت نیشکر استان برگزار شد، اظهار نمود: استان خوزستان بخصوص شهرستان اهواز درگیر مشکلات زیادی است که یکی از آنها آلودگی هواست.
وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل این آلایندگی، آتش زدن مزارع نیشکر در اطراف شهرستان های اهواز و شوشتر است که باعث نارضایتی مردم شده است، اضافه کرد: شکر یک کالای استراتژیک برای کشور است و امید می رود که با رعایت نکات زیست محیطی، در سالهای آتی شاهد کاهش آلاینده های هوای استان در این خصوص باشیم.
حسینی پویا افزود: ضروریست که برداشت سیاه سال به سال کاهش پیدا کند و شرکت ها ظرف یک ماه آینده برنامه های توسعه ای خویش را در مورد توسعه برداشت سبز عرضه کنند و محیط زیست هم نظارت های خویش را در این حوزه اعمال نماید.
معاون اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این نشست خواهان تشکیل کمیته ای با حضور نمایندگان شرکتهای کشت و صنعت نیشکر استان، اداره کل محیط زیست و تعدادی از پژوهشگران استان برای کاهش آتش سوزی های ناخواسته مزارع شد.
وی اظهار داشت: استان های شمال کشور در مسائل در ارتباط با حفظ جنگل ها در مقابل آتش سوزی ها، اقدامات مشابهی دارند که میتوان از تجربیات آنها در این حوزه بهره گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی با اشاره به اینکه نارضایتی اجتماعی حاصل از برداشت سیاه به مراتب بیشتر از آلایندگی های زیست محیطی آن است، اظهار نمود: شرکتهای کشت و صنعت نیشکر استان از نظر ایجاد اشتغال و تولید محصول، اهمیت ویژه ای دارند که می توانند با همکاری صداوسیمای مرکز استان خوزستان، مردم را از این اقدامات آگاه سازند.
مدیرکل اداره محیط زیست استان خوزستان هم در این جلسه مطرح کرد: هم اکنون امکان اینکه برداشت سیاه از مزارع نیشکر به صورت کامل حذف شود، ممکن نیست و هم اکنون طبق گزارش شرکتهای کشت و صنعت نیشکر استان و پایش های این اداره کل، تنها بین ۲۵ تا ۳۰ درصد برداشت از مزارع نیشکر سبز است.
اشرفی اضافه کرد: امید می رود که با تصمیماتی که در این نشست گرفته شد، ظرف مدت پنج سال آینده و افق ۱۴۰۵، با استفاده از نرم افزارها و سخت افزارها، برداشت سبز از مزارع نیشکر به ۵۵ درصد برسد.
وی افزود: همینطور انتظار می رود که با برنامه پایشی که اداره کل محیط زیست به شرکتهای مذکور عرضه می کند و ضمن اتخاذ تمهیدات خاص در این حوزه، آلایندگی ناشی از برداشت سیاه در استان کاهش پیدا کند تا زیرساخت های لازم برای توسعه برداشت سبز در استان فراهم گردد.

1399/12/25
13:32:19
0.0 / 5
1064
تگهای خبر: اجتماعی , تولید , ساخت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
خرید زندگی