خرید زندگی
با حضور معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد؛

بررسی نگرش دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم ایران

بررسی نگرش دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم ایران

مشهد ـ معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست تخصصی عرضه پیمایش های نگرش دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم ایران، به تشریح نتایج بدست آمده پرداخت.


به گزارش خرید زندگی به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی تجریشی روز گذشته در نشست تخصصی «ارائه پیمایش های نگرش دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم ایران»، در جمع فرهیختگان استان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته طی یک بررسی همه جانبه در یک جامعه آماری گسترده، نتایج جالبی از نگرش های مردم در زمینه های مختلف به دست آمده است اظهار داشت: طی یک رصد گسترده و پرسش هایی که از مردم در همه گروه ها صورت گرفته است نتایجی به دست آمده که می تواند به مدیریت بهتر جامعه در عرصه های مختلف کمک نماید. معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه این پژوهش مقایسه نگرش مردم در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ است، اضافه کرد: برای مثال در عرصه ارتباطی مردم علیرغم محدودیت های اعمال شده هنوز از پیام رسان های خارجی استفاده می نمایند و اقبال به پیام رسان های داخلی کم است. همینطور پیگیری اخبار از رسانه های داخلی و ماهواره با درصد نزدیک به هم انجام می شود و تمایل قشر کمتر مذهبی به شبکه های خارجی بیشتر است که این آمار در قشر تحصیل کرده بالاتر است. وی ادامه داد: در عرصه سیاسی بسیاری از مردم با این که مذاکره را راهگشای مشکلات کشور نمی دانند، اما خواستار مذاکره هستند، چون چاره دیگری را برای حل مشکلات متصور نیستند. به اعتقاد مردم قدرت ایران آینده در افق بیست ساله کاهش و قدرت اسرائیل افزایش می یابد که اقدامات خصمانه دشمنان و انفعال مسؤلان داخلی در آن بی تاثیر نیست. نکته جالب این است که مردم اعتماد کمی به مسؤلان در همه زمینه ها دارند که از عملکرد نامناسب آنها نشأت می گیرد. تجریشی همینطور به اعتقاد مردم برجام کمترین اثر را روی زندگی شأن داشته است و آمریکا دشمن اول ایران و بدخواه کشور است. در میان شخصیت های سیاسی و نظامی هم محبوبیت شخصیت سردار سلیمانی پس از شهادت به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در عرصه نگرش های دینی و مذهبی در اغلب موارد با افزایش سن، تقید به واجبات و مستحبات دینی افزوده می شود که این مساله البته در مناسک مختلف دینی دارای درصدهای متفاوت می باشد، بعنوان مثال تقید به روزه و مستحباتی مثل شب قدر و عزاداری محرم بیشتر از نماز است. همینطور درصد بالایی از مردم به حجاب الزامی بر این باورند که البته برداشت آنها از حجاب الزامی با دستورات دینی متفاوت می باشد. او در آخر اضافه کرد: در عرصه های اجتماعی علیرغم مشکلات اخیر، طی یکسال گذشته امید مردم به جامعه و زندگی بهبود پیدا کرده که انتشار کرونا و همدلی بوجود آمده بین مردم اساسا مؤثر است. در اغلب پارامترها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم که قشر غیر مذهبی جامعه را می سازند، نظر متفاوتی نسبت به سایرین دارند، همینطور قشری خاکستری که احتمال پیوستن آنها به جمع مذهبی ها و یا غیر مذهبی وجود دارد باید مدیریت شوند.


منبع:

1399/10/19
22:59:26
0.0 / 5
681
تگهای خبر: اجتماعی , زندگی , سازمان , كمك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
خرید زندگی