خرید زندگی
توسط اعضای شورای معاونان مطرح شد؛

تشریح و تببین بستر همكاری ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی

تشریح و تببین بستر همكاری ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی

خرید زندگی: اعضای شورای معاونان در دهمین گفت وگوی هفته به تببین و تشریح بستر همكاری ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی پرداختند.


به گزارش خرید زندگی به نقل از مهر، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دهمین گفت و گوی هفته که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و مدیران ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش کشور و بر بستر شبکه و به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد، به تشریح و تبیین بستر همکاری ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداختند که مطالب مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است: علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی ضمن اشاره به زحمات و تلاش کادر درمان و قدردانی از آنان، اظهار نمود: امروز دهمین نشست از جلسات گفت و گوی هفته برگزار می گردد که هدف آن جریان سازی اجتماعی برای همسو کردن ظرفیت های فردی و سازمانی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت، ارتقای مهارت های مدیریتی، گفت وگوی کاربردی و مساله محور، توسعه مشارکت ها و تبادل تجربیات و آموزش مدیران است. وی ادامه داد: ۶۵۰ مدیر آموزش و پرورش از مناطق مختلف آموزشی کشور و ۳۲ تن از مدیران کل آموزش و پرورش استان ها به همراه معاونان تربیت بدنی و سلامت در این جلسه حضور دارند تا در حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طرح نکات و موضوعات لازم و بستر همکاری ها بپردازند. رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی ضمن اشاره به اینکه به دو مساله ملی داریم، اظهار نمود: مساله اول آموزش کلاس اولی و دومی هاست چون که کودکان روی نیمکت سرمایه اصلی هستند. وی ادامه داد: پیشبینی کردیم که در مناطق کم خطر این دانش آموزان دو روز در هفته به مدرسه بروند اما حمایت هایی که باید از جانب متخصصان وزارت بهداشت صورت می گرفت انجام نشد و امروز ما برای آموزش این گروه از دانش آموزان احساس خطر می نماییم و درخواست داریم تا در ستاد ملی مقابله با کرونا به این مورد نگاه ملی شود. معاون آموزش ابتدایی با تکیه بر اینکه حمایت و همکاری وزارت بهداشت را می خواهیم، خاطرنشان کرد: دومین مساله ملی ما آموزش حضوری در مناطق عشایری و روستایی است ما اگر در این مناطق تبلت و موبایل هم داشته باشیم به علت کم سوادی والدین دانش آموزان آموزش خوبی نخواهند داشت. وی ادامه داد: با عنایت به دغدغه عدالت آموزشی و اجتماعی که وجود دارد، ضروریست تا امکان حضور دانش آموزان در مناطق عشایری و روستایی و کلاس اول و دوم در ستاد ملی مقابله با کرونا را فراهم آوری شود. علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی اظهار نمود: جامع ترین و مترقی ترین طرح برای جلوگیری از صدمه های اجتماعی طرح نماد است و این طرح با حمایت های وزیر آموزش و پرورش پیش می رود و امروز نماد به سامانه ای مجهز تبدیل گشته است و نیمرخ صدمه های اجتماعی دانش آموزان و اطلس صدمه های اجتماعی مدارس را در اختیار داریم. وی با اشاره به اینکه از وزارت بهداشت می خواهیم که در این طرح حمایت ها و همکاری لازم را با ما داشته باشند، اظهار داشت: اتصال سامانه نماد به سامانه سیب خیلی از مشکلات را حل می کند و می توانیم پوشش بیمه ای دانش آموزان، آموزش تخصصی معلمان و راه اندازی نماد در درمانگاه فرهنگیان را با همکاری دو وزارتخانه داشته باشیم. سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن اشاره به زمینه های همکاری وزرات های آموزش و پرورش و بهداشت اظهار نمود: بیشترین زمینه های همکاری بین دو وزارتخانه وجود دارد چون که به لحاظ ساختار معاونت سلامت، شورای هماهنگی سلامت استان ها، مدارس مروج سلامت، نیروی انسانی مربی بهداشت و طرح های مشترک بهداشت و سلامت را در هر دو وزارتخانه داریم که پیوندها را عمیق تر می کنند. وی ادامه داد: همکاری این دو وزارتخانه می تواند کمیت و کیفیت طرح ها را بیشتر کند و جنبه الگویی برای سایر نهادها داشته باشد. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه سبک زندگی باید در مدارس پیگیری شود، اظهار داشت: کرونا موضوعی بسیار پیچیده است که تمام ابعاد زندگی را تحت تأثیر قرار داده و سبک زندگی را تغییراتی داده است. حسینی ضمن اشاره به طرح مداخلات به هنگام طلایی، خاطرنشان کرد: اگر مداخلات بهنگام باشد معلولیت پنهان به معلولیت آشکار تبدیل نمی گردد و این طرح با جدیت بعنوان بسته تحولی پیگیری می شود. وی تصریح کرد: در این طرح شناسایی مرحله اول است که در دوران پیش دبستانی و دبستان انجام می گیرد و سال جاری ۹۹درصد با بکارگیری ۲۰هزار نیروی انسانی شناسایی محقق شده است. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: باید از بدو تولد این شناسایی ها صورت بگیرد و متاسفانه بین طرح ها و غربال گری ها هماهنگی نیست و درخواست می نماییم تا داده ها به هنگام و بموقع بین دو وزارتخانه انتقال داده شود. حسینی ضمن اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش آموزان با نیازهای ویژه، اظهار نمود: سه هزار دانش آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را می طلبد. مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت با بیان گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش دوران شیوع ویروس کرونا، اظهار نمود: انرژی بیشتر را بر روی آموزش گذاشتیم چون که استراتژی اول ما بر آموزش در بخش بهداشت و سلامت است. وی ادامه داد: دو واحد درسی برای تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درس بهداشت و سلامت در نظر گرفته و عرضه شده تا معلمان از همان ابتدا آموزش های لازم را ببینند. معاون تربیت بدنی و سلامت تصریح کرد: دو ساعت درس بهداشت و سلامت به پایه دوازدهم اضافه گردید و در امتحان نهایی سال قبل در تمامی استان ها و رشته ها بالاترین نمره امتحان نهایی برای درس بهداشت و سلامت است و نشان داده است این درس موردنیاز و اقبال دانش آموزان قرار گرفته است. حمیدی خاطرنشان کرد: سه کتاب سفیران سلامت تهیه کردیم و هم اکنون یک میلیون و پانصد هزار سفیر سلامت داریم که برای آموزش همسالان در نظر گرفته شده اند و همین سفیران سلامت پویش در خانه بمانیم و به سفر نرویم را جریان سازی کردند. وی تصریح کرد: طرح نماد حاصل حمایت و تلاش وزیر بهداشت است و به این مورد اعتقاد و باور دارند و این امکان را به ما می دهد که طرح های دیگر را با همکاری وزارت بهداشت پیش ببریم. حمیدی با اشاره به اینکه مدرسه محور کردن و دانش آموز محور کردن طرح ها را در نظر داریم، اظهار داشت: ویتامین دی، سلامت دهان و دندان و فلوراید تراپی و تمام این طرح ها را به صورت کامل تا انجام نهایی پیگیری خواهیم کرد. معاون تربیت بدنی و سلامت ضمن اشاره به طرح کوچ اظهار نمود: ۱۴ درصددانش آموزان که در کلاس ششم به ما می رسند دارای اضافه وزن هستند وتا کنون BMIهشت میلیون دانش آموز اندازه گیری شده است تا نیمرخ ترکیبات بدنی دانش آموزان کشور را داشته باشیم. وی تصریح کرد: المپیادهای درون مدرسه ای، حیاط پویا، انجمن های ورزشی و… همه به سمت مدرسه محوی سوق داده شده است. حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه کرونا نشان داد که ساحت های زندگی چقدر بهم پیوند دارند، اظهار داشت: آموزش و پرورش رمز و راز گشودن خیلی از قفل های زندگی است واین دو وزارتخانه باید طرح های مشترک داشته باشند تا به الگوهای مشترکی برای تعلیم و تربیت دست پیدا نماییم. وی تصریح کرد: اسناد تحولی باید مبنا باشند و درس ها بر این اسناد مبتنی باشند و در چنین موقعیتی باید الگوهای مشترک طراحی شود و آمادگی داریم تا نشست های مشترکی با وزارت بهداشت برای دست یابی به این اهداف داشته باشیم.


منبع:

1399/08/18
13:44:58
5.0 / 5
1588
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
خرید زندگی