خرید زندگی
پاسخ شهرداری به نامه حبیب زاده؛

بررسی تخصیص منابع مالی برای پاداش تلاشگران مبارزه با كرونا

بررسی تخصیص منابع مالی برای پاداش تلاشگران مبارزه با كرونا

خرید زندگی: رضا كرمی محمدی در پاسخ به نامه عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نظارت مستمر بر حفظ سلامتی و تامین اقلام بهداشتی و حفاظت فردی كاركنان شهرداری و نیروهای پیمانكار پاسخی ارائه داد.


به گزارش خرید زندگی به نقل از مهر، متن نامه رضا كرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به نامه افشین حبیب زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران به این شرح است: «با سلام و احترام بازگشت به نامه شماره ۱۲۳۶۱ مورخ ۱۸ / ۰۱ / ۱۳۹۹ درباب نامه جناب آقای حبیب زاده عضو محترم شورای شهر تهران در مورد نظارت و پایش مستمر سلامت كارگران و تلاشگران خط مبارزه با بیماری كرونا بدین وسیله به استحضار می رساند كه از آغاز شیوع بیماری كوئید ۱۹ در شهر تهران، شهرداری تهران نسبت به برنامه ریزی و اجرای تمهیدات لازم جهت پیشگیری و كنترل شیوع ویروس كرونا همچون تشكیل كارگروه های تخصصی پنجگانه زیر با ماموریت های گوناگون جهت پوشش ابعاد مختلف و متاثر از بیماری كرونا اقدام نموده است كه متناسبا با گزارش كامل و جزئیات اقدامات ستاد مقابله با كرونا منضم به ساختار اجرایی ستاد در شهرداری تهران به پیوست می باشد: • كارگروه بهداشت محیط و دفع پسماند
• كارگروه تامین و توزیع اقلام
• كارگروه اطلاع رسانی كارگروه آموزش فرهنگ سازی و مشاركت مردمی
• كارگروه بودجه پشتیبانی و منابع انسانی با توجه به مطالب مذكور، اهم كارهای شهرداری تهران درباب سوالات مطروحه در نامه فوق الذكر به شرح ذیل ارائه می گردد: توضیحات بند ۱:
سازمان ها و نهادهای مختلف زیر مجموعه شهرداری تهران، به صورت دوره ای نیازمندی های در رابطه با لوازم و اقلام بهداشتی خودرا به ستاد اعلام می نمایند. متناسبا بعد از طرح در كارگروه بودجه، پشتیبانی و منابع انسانی و تصویب و ابلاغ موضوع، پیگیری های لازم بوسیله اداره كل پشتیبانی شهرداری تهران جهت خرید و واگذاری اقلام صورت می پذیرد. در این راستا بعضی از اقدامات مجموعه هایی كه پرسنل تحت امر آنها از بیشترین میزان احتمال لطمه پذیری و رویارویی با بیماری كرونا برخوردار می باشند ارائه می گردد: • شركت فروشگاه شهروند و سازمان میادین میوه و تره بار بمنظور حفاظت و ایمنی فروشندگان، ضمن تامین و توزیع اقلام بهداشتی مانند ماست و دستكش، جداسازی و قرنطینه آنها را در امتداد رعایت فاصله اجتماعی میان مشتریان و صندوقداران به انجام رسانده است. • سازمان بهشت زهرا بمنظور جلوگیری از شیوع بیماری در بین تطهیركنندگان و دفن كنندگان لباس های ایزوله مخصوص به همراه ماسك، دستكش و اقلام بهداشتی در اختیار ایشان قرار داده است. • سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسیرانی، ضمن راه اندازی پنل درخواست خدمات اداری غیرحضوری تاكسیرانان و همین طور اعلام تمدید پروانه های تاكسیرانی منقضی شده تا تاریخ ۳۱ /۰۱/ ۱۳۹۹ به مدت دو ماه محلول، مواد ضدعفونی كننده و ماسك در اختیار رانندگان قرار داده است. • شركت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ماسك، دستكش و مواد ضد عفونی در اختیار رانندگان قرار داده و همین طور نسبت به جداسازی رانندگان با كاورهای پلاستیكی اقدام نموده است. • سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران مواد ضدعفونی كننده، ماسك و لباس كار یكسره در اختیار نیروهای عملیاتی تحت امر خود قرار داده است. • سازمان مدیریت پسماند تهیه و توزیع ماسك و ابزارهای حفاظت فردی میان كارگران زیر مجموعه خودرا به صورت روزانه در دستور كار قرار دارد. • سازمان پایانه ها و پارك سوارها مبادرت به تهیه و توزیع ماسك و مواد ضدعفونی كننده میان كارگران و نیروهای خدماتی نموده و همین طور رانندگان را نیز ملزم به استفاده از ماسك و دستكش نموده است. درباب فراهم نمودن امكانات بهداشتی برای پیمانكارانی كه در حوزه ذیربط با شهرداری تهران همكاری می نمایند نیز در بند ۶ ابلاغیه شماره ۴۰۸۱ / ۱۱۱ مورخ
۱۰ / ۰۱/ ۱۳۹۹ تهیه شده توسط سازمان بازرسی شهرداری تهران اعلام نموده است كه"تامین ماسك، دستكش و مواد ضدعفونی كننده برای بخش های كارگری كه بواسطه قراردادهای فی درخلال مجموعه های تابعه شهرداری تهران با پیمانكاران به بخش خصوصی واگذار گردیده است (اسكان های كارگری، ایستگاه های میانی حمل زباله، كارگران شاغل در غرف تره بار و شهروند و …) می بایست توسط پیمانكاران و بهره برداران مربوطه تهیه و در اختیار عواملشان قرار گیرد. در صورت نیاز حوزه های مربوطه می توانند راسا تهیه و در حساب های فی درخلال پیمانكاران یا بهره برداران مربوطه كارسازی نمایند. توضیحات بند ۲:
كلیه سازمانها و نهادهای زیر مجموعه شهرداری تهران، همین طور پیمانكاران طرف قرارداد، با بهره بردن از دستگاه تب سنج در بدو ورود كاركنان به محل كار غربالگری لازم را انجام داده و در صورت مشاهده علایم مشكوك به درمانگاه شهرداری مناطق ۲۲ گانه ارجاع می گردند. ضمناً اكثریت نهادهای زیرمجموعه شهرداری تهران اقدام به انجام آزمایش خون از پرسنل خود نموده اند تا مقدمات غربالگری برایشان فراهم شود. در بعضی از سازمانهای با ریسك بالا نیز تست كود ۱۹ انجام شده است. توضیحات بند ۳:
تخصیص منابع مالی جهت اهداء پاداش و تشكر از تلاشگران خط مقدم بیماری كرونا در شهرداری تهران، از مصوبات ستاد مقابله با كرونا در شهرداری تهران بوده و هم اكنون در كارگروه بودجه، پشتیبانی و منابع انسانی ستاد كرونای شهرداری تهران (اداره كل برنامه و بودجه واداره كل منابع انسانی) در حال بررسی است كه به محض حصول نتیجه گزارشات مربوطه ارائه خواهد شد.»


منبع:

1399/01/27
23:23:06
5.0 / 5
3054
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , بهداشت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
خرید زندگی