خرید زندگی
در نشست شورای مدیران روابط عمومی شهرداری تهران مطرح شد

افزایش منابع غیرنقد شهر، سیاست شهرداری تهران

افزایش منابع غیرنقد شهر، سیاست شهرداری تهران

به گزارش خرید زندگی معاون امور مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اظهار داشت: تامین منابع مالی از وظایف مهم معاونت مالی و اقتصاد شهری است. سیاست شهرداری و شورای شهر تهران این است كه منابع غیرنقد شهر را بیشتر كنند.


به گزارش خرید زندگی به نقل از مهر، غلامحسین محمدی در نشست دورنگاه ارتباطات شهر تهران (شورای مدیران روابط عمومی شهرداری تهران) كه با حضور عبدالحمید امامی معاون امور مالی و اقتصاد شهری و مدیران روابط عمومی معاونت ها و سازمان های شهرداری پایتخت در عمارت عین الدوله برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی جلسات دورنگاه انسجام بخشی و افزایش همراهی تمام قسمت های بدنه شهرداری در فعالیت های اطلاع رسانی است و با حضور معاونین اهداف مدیریت شهری در حوزه های مختلف دنبال می شود. وی اولین سوژه قابل طرح در جلسه را بهتانی دانست كه با عنوان حذف نام شهدا از تابلوهای خیابان ها به شهرداری تهران وارد شد و افزود: حتما در پشت پرده طراحی هایی صورت گرفته بود تا شهرداری متهم به این كار شود اما نسبت دادن این مساله به شهرداری تهران اشتباه است. با عنایت به این كه موضع گیری ها و اطلاع رسانی های لازم در این مورد انجام شده است، چنین تهمتی احتمالاً به این علت است كه شهر آرامش دارد و برخی با این واقعیت مشكل دارند. محمدی اضافه كرد: انتساب چنین اتهامی به شهرداری تهران اساساً اشتباه است چونكه اولاً شهردار تهران خودشان بسیجی بودند و سال های جنگ در جبهه حضور داشتند، ثانیا بخش قابل توجهی از كارمندان شهرداری تهران نیز از ایثارگران عزیز هستند. ثالثاً، شهرداری تهران خود یكی از بانیان اصلی برگزاری مراسم مذهبی و انقلابی در كشور است؛ با این اوصاف طرح چنین اتهاماتی ظالمانه است. وی اشاره كرد: طبق تصمیم كمیسیون نام گذاری شورا بیشتر از ۳۰ درصد اسامی در دو سال قبل به نام شهدا مزین شد. بر این اساس، این یك بازی بی سرانجام و بدخواهانه است كه توسط بعضی ادامه پیدا كرده است. محمدی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رویداد «هفته تهران» اظهار داشت: ۱۲ تا ۱۸ مهر برنامه هفته تهران را خواهیم داشت و باید به مرور تلاش نماییم تا این هفته را به قسمتی فراموش نشدنی در تقویم شهروندان تبدیل نماییم. در بخش دیگری از این جلسه، عبدالحمید امامی - معاون امور مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره موضوعاتی با مدیران روابط عمومی شهرداری تهران صحبت كرد و به پرسش های آنان نیز پاسخ داد. وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینكه اوایل انقلاب تضاد و تقابل دیدگاهی میان اصل تخصص و اصل تعهد وجود داشت، اظهار داشت: این یك واقعیت است كه افراد می توانند به پست های خود آبرو دهند یا از ارزش آن بكاهند. این اصل را همیشه باید در نظر داشته باشیم. روابط عمومی ویترین یك سازمان است. اگر اطلاع رسانی و توجیه مخاطب به درستی صورت گیرد، كارها خوب پیش می رود، اما اگر درست انجام نشود، همه می دانیم كه چه تبعاتی با خود به همراه دارد. امامی اشاره كرد: انتشار خبر صحیح و بموقع مایه اعتبار است؛ از جانب دیگر شهرداری نیز مثل دولت و وزارت امور خارجه زمینه استفاده از جایگاه سخنگو را دارد چونكه امورات شهرداری تهران مورد توجه مردم است و بخش بزرگی از شهروندان بطور مستمر مخاطب شهرداری محسوب می شوند. معاون امور مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اظهار داشت: مدیر قوی با استدلال و شخصیت خود كارش را پیش می برد، اما مدیر ضعیف با حق حساب و هدیه اضافی كارش را پیش می برد. وی عنوان كرد: سیاست های عمومی شهرداری تهران در وهله نخست امید بخشیدن و جلب اعتماد مردم است؛ این یعنی یك مدیر خوب باید مردم را با شیوه های رفتاری امیدوار كند تا بدانند درست است كه مشكلات بطور كامل برطرف نشده، اما كم شده اند و مسیر رو به پیشرفت است. امامی در ادامه اظهار داشت: رفتار شهرداری تهران باید از جانب مردم قابل پیش بینی باشد. قابل پیش بینی نبودن علاوه بر استفاده نادرست از منابع و عدم اجرای پروژه ها در زمان بندی مقرر، موجب كاهش اعتماد مردم به سازمان شهرداری تهران نیز می شود. وی نخستین محور عملیاتی شهرداری تهران را توسعه حمل و نقل عمومی و دومین محور را نیز كاهش آلودگی هوا خواند و اظهار داشت: تامین و تثبیت منابع مالی از وظایف مهم معاونت مالی و اقتصاد شهری است. هم اكنون سیاست شهرداری و شورای شهر تهران این است كه منابع غیرنقد شهر را بیشتر كنند. متاسفانه بخش قابل توجهی از منابع غیرنقد شهرداری در دوره های گذشته فروخته شده و دیگر آن قدر منابع باقی نمانده است كه بتوانیم از آنها درآمدزایی نماییم. معاون شهردار تهران افزود: بعنوان مثال در دوره گذشته ۳۳ ملك به بانك شهر داده شده است كه سندهای درست ندارند. با وجود پیگیری هایی كه تابه حال داشتیم حتی مشكل سند یكی از این موارد نیز حل نشده است. از جانب دیگر شهرداری تهران تابه حال ۲۱ هزار میلیارد تومان از بانك شهر وام گرفته است؛ این عدد به اضافه وام واگن سازی ۲۲ هزار میلیارد تومان است؛ این یعنی دیگر نمی توانیم از بانك شهر به راحتی وام بگیریم. امامی اشاره كرد: مدیران سالم و متخصص باید تربیت شوند و بر بدنه نیز باید نظارت وجود داشته باشد. باید بدنه شهرداری تهران را بطور سیستماتیك كنترل نماییم. او همینطور اظهار داشت: تمام تلاش ما این است كه بودجه روابط عمومی را به اندازه مصوب تامین نماییم. از جانب دیگر در این شرایط سخت اقتصادی كیفیت مدیریت مدیران روابط عمومی می تواند كمك بسیار بزرگی به صرفه جویی و پیشبرد بهتر امور كند. معاون امور مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درانتها اشاره كرد: دلیل اصلی اینكه ما مقدار واقعی بدهی های شهرداری تهران را زودتر اعلام نكردیم، این بود كه معتقدیم شهر نیاز به آرامش دارد. از طرف دیگر باید با تمام وجود تلاش نماییم تا این تفكر ریشه كن شود كه ما هم حتما باید در حال ساخت تونل و پل باشیم كه نشان بدهیم اقدامی انجام می دهیم.


منبع:

1398/06/29
13:28:18
5.0 / 5
3846
تگهای خبر: آرام , دولت , ساخت , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
خرید زندگی