خرید زندگی
صدراعظم نوری:

شهرداری هزینه های غیر عمرانی را كم كند

شهرداری هزینه های غیر عمرانی را كم كند

خرید زندگی: رئیس كمیسیون سلامت شورا اظهار داشت: در گزارش عملكرد مالی اسفند ماه حدود74 درصد مصارف غیر عمرانی بوده، شهرداری تهران باید به سمتی حركت نماید كه از هزینه های غیر عمرانی كم و منابع را صرف عمران شهر كند.


به گزارش خرید زندگی به نقل از مهر، زهرا صدراعظم نوری، رئیس كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پس از استماع گزارش خزانه دار شورا درباره میزان تحقق بودجه نقد و غیرنقد شهرداری تهران در سال ۹۷، اظهار داشت: از گزارشی كه خزانه دار شورا همواره در جلسات صحن درباره منافع و مصارف بودجه شهرداری نمایش می كند، متشكرم. این گزارش ها نشان از شفافیت اقدامات شورا و شهرداری دارد.

وی افزود: در سال ۹۷ با وجود اینكه ما سه شهردار را عوض كردیم كه اغلب در سیستم ها عامل بی ثباتی می شود و البته ناخواسته بود، عملكرد شهرداری قابل قبول است. مدیریت شهری توانست با اتخاذ سیاست هایی جلوی شهر فروشی و نابودی باغات را بگیرد و ۹۲.۵ درصد از منابع بودجه، ۱۰۵ درصد بودجه نقد و ۴۸ درصد غیر نقد را محقق كند.

نوری افزود: در حوزه غیر نقد هم معتقدم اگر موانع زودتر برطرف می شد، درآمد غیر نقد نیز بطور كامل محقق می شد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: یكی از اقدامات مثبت شورا، مخالفت با طرح های تخفیفی بود كه به فوریت از طرف شهرداری به شورا می آمد. این تصمیم موجب شد شهرداری تهران فعال تر عمل كند و همانطور كه محدود شدن صادرات نفت، موجب فعال تر شدن حوزه صادرات غیر نفتی می شود و ما را از وابستگی به این طلای سیاه خارج می كند، شهرداری با اتكا به ظرفیت های دیگر درآمد خودرا محقق كرد.

نوری با اشاره به پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان از ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی های شهرداری تهران اظهار داشت: همین طور ۱، ۴۰۰ میلیارد تومان از جرایم راهنمایی و رانندگی شهرداری تهران از سال ۹۱ تا ۹۴ نیز وصول شد.

این عضو شورا افزود: نكته مهم دیگر اینكه در اسفندماه، حدود ۷۴ درصد مصارف غیر عمرانی بوده كه البته با عنایت به ماهیت اسفندماه است اما شهرداری تهران باید به سمتی حركت نماید كه از هزینه های غیر عمرانی كم و منابع را صرف عمران شهر كند. همین طور اهتمام ویژه نسبت به پرداخت بدهی های مدیریت شهری نیز باید جزو اولویت های هزینه ای شهرداری تهران قرار گیرد.


منبع:

1398/02/29
15:14:57
5.0 / 5
4250
تگهای خبر: خدمات , سلامت , شهرداری , شورای شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
خرید زندگی