خرید زندگی
جمالی نژاد خبر داد

برگزاری جشن بهار مهربانی در همه شهرهای كشور در هفته وحدت

برگزاری جشن بهار مهربانی در همه شهرهای كشور در هفته وحدت

خرید زندگی: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور از برگزاری جشن بهار مهربانی همزمان با هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) با همكاری شهرداری ها در سراسر كشور آگاهی داد.


به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد با بیان این خبر اظهار داشت: به بركت میلاد خجسته پیامبر اسلام(ص) كه برای جهانیان محبت، معنویت، برادری و اخلاق به ارمغان آورد و افتخار ما اینست كه پیرو آن پیامبر رحمت هستیم، اهتمام شد تا امسال جشن ولادت حضرت محمد(ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال های گذشته با همكاری تمامی دستگاه های ذیربط و حضور موثر شهرداری ها برگزار گردد تا بتوانیم با تلاش های مضاعف همه دست اندركاران امر در فرخنده طلیعه نور پیامبر رحمت و شفقت، زمینه نشاط مردم عزیزمان و تعمیق بیشتر از پیش پیوندهای وحدت و برادری در جامعه فراهم گردد.
وی ادامه داد: به این منظور و با عنایت به اهمیت افزایش نشاط و شادابی شهروندان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همكاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور و سایر دستگاه های مرتبط، برگزاری"جشن مهربانی"را برنامه ریزی نموده است.
وی ادامه داد: برگزاری این برنامه ها در ماه ربیع الاول و همزمان با هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) با همكاری موثر شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد و فراهم نمودن زمینه مشاركت بالای شهروندان و خانواده ها، گروه های مردمی و نخبگان حوزه دین، فرهنگ و هنر؛ از خاصیت های جشن مهربانی است.
جمالی نژاد با اشاره به اینكه بر طبق گزارش های ارسالی بیشتر از 2000 برنامه در استانها برگزار می شود، افزود: در تهران هم برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی در قالب بهار مهربانی با محوریت شهرداری و با همكاری دستگاههای ذیربط برای شهروندان پایتخت اجرا میگردد.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور با اشاره به اینكه جشن های مهربانی از 29 آبان تا 4 آذر درشهرها برگزار می شود، اضافه كرد: در این برنامه تلاش شده تا فعالیت های فرهنگی، هنری، مذهبی، آیینی، ورزشی نظیر نمایش های خیابانی، اجرای موسیقی، مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی، شعرخوانی، كارگاه های هنری، نكوداشت و.. با هدف احداث فضای نشاط در جامعه، مشاركت خانواده ها و تحكیم وحدت و برادری در جامعه برگزار گردد.
وی اشاره كرد: برپایی نمایشگاه های كتاب و صنایع دستی و برگزاری جشنواره های غذایی از دیگر برنامه های این جشن می باشد.
وی افزود: در این برنامه ها تلاش شده تا از اماكن عمومی شهرها شامل بوستانها، پیاده راه ها و گذرگاه های تفریحی و تاریخی و... با محوریت ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها برای اجرای برنامه های فوق الذكر استفاده گردد.
طبق گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، جمالی نژاد اشاره كرد: برای احداث نشاط و امید اجتماعی از راه برگزاری این جشن ها تلاش شده كه برای همه گروه های سنی جامعه، برنامه های متنوع تعریف و اجرا شود.



1397/08/30
15:06:58
5.0 / 5
4125
تگهای خبر: اجتماعی , خانواده , سازمان , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
خرید زندگی