خرید زندگی
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاكید كرد:

ضرورت اجرای مصوبه تشكیل خانه معمار

ضرورت اجرای مصوبه تشكیل خانه معمار

خرید زندگی: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه شورا در خصوص تبدیل خانه استاد لرزاده به خانه معمار، اظهار داشت: نیاز است كه شهرداری منطقه 7 هر چه سریعتر در جهت اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تبدیل خانه استاد لرزاده به خانه معمار اقدام نماید.



به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، علی اعطا در پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذكر پیش از دستور خود به روز دوم فروردین و بزرگداشت شیخ بهائی كه بعنوان روز ملی معمار شناخته می گردد اشاره نمود و اضافه كرد: این روز را به همكارانم در جامعه معماری ایران تبریك عرض می كنم و امیدوارم با ثبت این مناسبت در تقویم رسمی كشور زمینه آشنایی هر چه بیشتر عموم با معماری و نقش آن در جامعه فراهم گردد.

وی اضافه كرد: همانطور كه قبلا اعلام نموده بودم شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم به پیشنهاد آقای مسجدجامعی طرح اجبار شهرداری تهران به تبدیل خانه هنرمندان2 به خانه معمار را تصویب كرده است كه به باعث این مصوبه شهرداری تهران مكلف شده لایحه تبدیل خانه استاد لرزاده به خانه معمار را ظرف مدت سه ماه به شورای اسلامی شهر تهران عرضه كند.

وی ادامه داد: بر مبنای مصوبه شورا، شهرداری مكلف شد تا با عرضه لایحه تبدیل خانه استادلرزاده به خانه معمار، از هر گونه ساخت و ساز در بنای موصوف جلوگیری كند و ضمن توقف پروژه های ساختمانی سرای محله كه در مجاورت بنا در حال احداث بوده است، مدارك و مستندات ساختمان در حال احداث را برای همگامی با اهداف مصوبه به شورای شهر عرضه كند؛ اما متاسفانه مدیران وقت در برابر مصوبه شورا مقاومت كردند و مانع اجرای آن شدند. بدین سان نه تنها مدركی برای شورا ارسال نشد، بلكه روند ساخت و ساز پروژه هم متوقف نشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامه خود در اسفند ماه سال قبل در مورد تذكری درباره تشكیل هیات موسس خانه معمار و تحویل ساختمان قدیمی و ثبتی خانه استاد لرزاده جهت راه اندازی خانه معمار اضافه كرد: با كمال تأسف شهرداری منطقه 7 در برابر اجرای مصوبه شورا مقاومت می كند. با اینكه در ماده ششم مصوبه تبدیل خانه هنرمندان2 به خانه معمار به صراحت آمده كه شهرداری منطقه 7 موظف است ظرف مدت یك ماه بعد از لازم الاجرا شدن این مصوبه با رعایت قوانین و مقررات مربوطه نسبت به تحویل خانه استاد لرزاده به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام نماید و همینطور تحویل ساختمان مجاور ظرف مدت شش ماه بعد از لازم الاجرا شدن این مصوبه و پس از تامین ساختمان مناسب برای فعالیت سرای محله صورت گیرد كه هیچ یك از این اقدامات تا كنون انجام نشده است.

وی ادامه داد: بعد از گذشت نزدیك به یك سال از تاریخ ابلاغ مصوبه به شهرداری منطقه 7 این منطقه در برابر تحویل خانه استاد لرزاده مقاومت می كند.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران هم در پاسخ به تذكر من نامه ای ارسال كرده كه در آن در مورد ماده ششم مصوبه در خصوص تحویل این خانه و ساختمان مجاور مشكلاتی در خصوص عدم وجود ساختمان جایگزین عنوان شده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود شهرداری منطقه 7 با تامین ساختمان جایگزین برای سرای محله ولو اجاره كند و زمینه اجرای این مصوبه را فراهم آورد. انتظار می رود معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران هم به وظایف خود بعنوان رئیس هیات موسس خانه معمار عمل كرده و هر چه زودتر نسبت به تشكیل هیات موسس و راه اندازی خانه معمار اقدام نماید.




1397/02/03
13:00:31
5.0 / 5
4774
تگهای خبر: ساخت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
خرید زندگی