خرید زندگی
شهردار تهران خبر داد

ورود ۴۶ واگن جدید به ناوگان متروی تهران از امروز، خرید واگن های جدید در سال آینده

ورود ۴۶ واگن جدید به ناوگان متروی تهران از امروز، خرید واگن های جدید در سال آینده

خرید زندگی: شهردار تهران از ورود ۴۶ واگن جدید به ناوگان متروی پایتخت و همینطور مذاكره برای خرید ۶۳۰ واگن جدید برای متروی تهران اطلاع داد.


به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در مراسم ورود ۴۶ واگن به ناوگان حمل و نقل متروی تهران كه در محل كارگاه مترو در مجاورت ایستگاه تهران در صادقیه برگزار شد، اظهار نمود: امروز ۴۶ واگن جدید وارد ناوگان متروی تهران شد كه ۲۸ واگن آن كاملا نو و جدید هستند و مابقی واگن های آن بازسازی اساسی شده اند.
وی با بیان این كه مهم ترین مشكل ما در حمل و نقل عمومی چه در اتوبوسرانی و چه در مترو مساله كمبود ناوگان است، اظهار داشت: یعنی از نظر زیرساخت ها شرایط قابل قبول است اما در بحث ناوگان خیلی كمبود داریم. در بخش اتوبوسرانی اغلب ناوگان ما فرسوده است و باید تغییر پیدا كند و علاوه بر آن كمبودهایی هم داریم.
شهردار تهران به مساله مترو اشاره نمود و اظهار داشت: در زمینه ی مترو هم كمبود وجود دارد. هم اكنون ۱۳۰۰ واگن مسافران را جابه جا می كند كه عدد آن باید دو برابر شود.
نجفی با بیان این كه هم در مساله اتوبوسرانی و هم در مساله مترو مشكل اصلی منابع مالی است، اظهار نمود: شهرداری تهران منابع مالی كافی ندارد و از سویی دیگر دولت هم كه تابحال باید حمایت می كرد به خاطر مشكلات بودجه ای نتوانسته این كار را انجام دهد.
وی از مذاكره برای قراردادی جدید برای خرید ۶۳۰ واگن برای مترو تهران اطلاع داد و اضافه كرد: این قرارداد كه به تازگی مذاكرات آن با یك شركت چینی در كنسرسیوم شركت واگن سازی تهران انجام شده و مناقصات آن هم انجام شده است بزودی منجر به امضای قرارداد در اوایل سال ۱۳۹۷ خواهد شد.
شهردار تهران با تاكید بر این كه واگن های مترو گرانقیمت هستند، اظهار داشت: هر واگن حدود یك میلیون و ۱۰۰ هزار یورو قیمت دارد كه معادل ۵۰۰۰ میلیارد تومان است در واقع با كل بودجه شهرداری ما تنها می توانیم سه واگن مترو در سال بخریم كه در این زمینه دولت باید در این زمینه به ما كمك نماید كه خوشبختانه در مورد ۶۳۰ واگن هم دولت كمك زیادی به ما كرده و بحث فاینانس ها با حمایت دولت صورت خواهد گرفت.
نجفی افزود: البته این را هم بگوییم كه تحویل نخستین واگن بعد از این قرارداد حدود ۲۳ ماه طول می كشد و ما تلاش داریم علاوه بر این قرارداد، قراردادهای دیگری را هم امضاء نماییم و همانند امروز در سال آینده هم واگن های جدیدی را وارد خطوط مترو نماییم.
در ادامه این مراسم شهردار تهران و بعضی از معاونان شهرداری با یكی از واگن ها و لوكوموتیوهای جدید وارد خطوط مترو شده و شهردار تا ایستگاه امام خمینی (ره) با مترو سفر كرد.
به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، هنگام حضور نجفی در مترو شهروندانی كه آگاه حضور او شده بودند نسبت به تعداد كم واگن های كم مترو انتقاد داشتند و البته تعدادی از شهروندان هم كه از ماجرای استعفای نجفی با خبر شده بودند خواهان مقاومت وی در برابر فشارها و ادامه فعالیت اش شدند.



1396/12/24
17:51:29
5.0 / 5
4271
تگهای خبر: دولت , شهرداری , كمك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
خرید زندگی