خرید زندگی

خانه های روستایی بیمه می شوند

خانه های روستایی بیمه می شوند

خرید زندگی: معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها از امضای تفاهم نامه با یكی از بنیادها برای پوشش بیمه ای خانه های روستایی اطلاع داد.


سعیدرضا جندقیان در گفت وگو با ایسنا در این خصوص اظهار نمود: خانه های روستایی به صورت جزئی و پراكنده بیمه هستند اما در سطح ملی كمتر تشویق یا عاملی برای همگرایی این اتفاق وجود داشت.
وی با اشاره به اینكه با یكی از بنیادها در حال امضای تفاهم نامه به این منظور هستیم تا تعدادی از خانه های روستایی از این طریق بیمه شوند، اظهار داشت: در حقیقت متولی این كار سازمان شهرداری ها و دهیاری ها نیست اما چون دهیاران و مدیران روستایی با سازمان ارتباط بیشتری دارند، بنا است كه این تفاهم نامه با استفاده از سازمان شهرداری ها دنبال شود.
وی اضافه كرد كه جزئیات این تفاهم نامه در ایام آتی اعلام خواهد شد.
جندقیان با اشاره به اینكه در كشور هم اكنون 62 هزار آبادی و روستا وجود دارد كه از این تعداد 38 هزار آن روستا است، اظهار نمود: حدودا غالب سكونتگاه های بالای 20 خانوار را روستا نامیده می گردد و كمتر از آن هم "آبادی" نام می گیرد.
وی ادامه داد: از میان 38 هزار روستا، 33 هزار و 700 روستا دهیاری دارند و 87 درصد جمعیت روستایی كشور توسط دهیاران مدیریت می شوند. تنها حدود 12 درصد روستاها دهیاری ندارند كه این 12 درصد هم روستاهای كوچكی هستند كه كمتر از 20 خانوار جمعیت داشته و شرایط تولید دهیاری ندارند یعنی قانون این اجازه را نمی دهد كه برای آنها دهیاری تولید شود.
به گفته معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها، فلسفه شكل گیری دهیاری ها برای توسعه روستایی بوده ولی معاونت امور دهیاری ها برای نظم بخشی به دهیاران است یعنی فلسفه ذاتی دهیاری های وزارت كشور توسعه ای نیست و هدف آن نظم بخشیدن به دهیاری ها بوده و بیشتر نقش برنامه ریز را دارند.
جندقیان اظهار داشت: از ابتدای سال 82 كه دهیاری ها تاسیس شدند تا آخر شهریور امسال 13 هزار میلیارد تومان پول به روستاها تزریق شده كه 9400 میلیارد تومان آن در دولت یازدهم انجام شد به عبارت دیگر 73 درصد منابع دهیاری ها در دولت روحانی اختصاص یافت و توجه بیشتری به امور دهیاری ها شد.



1396/12/02
13:19:50
5.0 / 5
4218
تگهای خبر: تولید , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
خرید زندگی