خرید زندگی

تولید خودروهای گازسوز راهكاری مهم برای كاهش آلودگی هوا

تولید خودروهای گازسوز راهكاری مهم برای كاهش آلودگی هوا

خرید زندگی: بر مبنای اعلام رسمی شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، متوسط مصرف بنزین از اول فروردین تا ۲۶ شهریورماه به صورت میانگین روزانه ۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز بود این در حالیست كه به قول یك عضو هیئت علمی دانشكده انرژی و مكانیك دانشگاه شهید بهشتی خودروهای بنزینی و گازوئیلی نقش زیادی در انتشار آلودگی هوا دارند. در این شرایط تولید خودروهای گازسوز با عنایت به امكانات موجود و دسترسی به منابع گازی، راهكار اقتصادی و امكان پذیری است.



محمدعلی احترام در گفت وگو با ایسنا، در مورد راهكار موثر در كاهش آلودگی هوا با اشاره به اینكه اگر مسئولان در حال برنامه ریزی و تصمیم گیری برای كاهش آلودگی هوا هستند؛ بهتر است روی تولید سواری ها و اتوبوس های گازسوز هم كار كنند، اظهار داشت: اگر جهت گیری ما در كلانشهرها به سمت تولید خودروهای گازسوز حركت نماید، مشكل تولید ذرات معلق اولیه و ثانویه هم تا حد زیادی حل و فصل می گردد.

وی خاطرنشان كرد: البته منظور از خودروهای گازسوز، خودروهای كارگاهی نیست بلكه تولید خودروهای پایه گازسوز با طراحی درست و دقیق موتور و بدنه است. هم اكنون تولید خودروهای گازسوز با عنایت به شرایط كشور و امكانات موجود و دسترسی به منابع گازی، راهكار اقتصادی و امكان پذیری است ضمن اینكه سبب كاهش آلودگی هوا می گردد.
اقدام روسیه برای تولید خودروهای گازسوز
این كارشناس حوزه خودرو و آلودگی هوا با اشاره به اینكه خودروهای گازسوز كمترین نقش را در تولید ذرات ثانویه دارند، اظهار داشت: هم اكنون روسیه با هدف كاهش آلودگی اقداماتی را برای تولید خودروهای گازسوز آغازكرده است. برای كشور ما هم كه منابع گازی خوبی داریم و شرایط برای صادرات این انرژی هم مساعد نیست، تولید خودروهای گازسوز برای كلانشهرها، راهكار مفیدی است و بر كاهش تولید ذرات معلق نقش موثری دارد.
امكان خرید خودروی هیبریدی برای همه وجود ندارد
احترام در انتها در مورد واردات خودروهای برقی و هیبریدی به كشور بعنوان جایگزین سواری های بنزینی اظهار نمود: خودروهای برقی و هیبریدی قیمت زیادی دارند و حتی با تعرفه صفر هم برای همه مصرف كنندگان ایرانی امكان خرید این خودروها وجود ندارد، ضمن اینكه دولت مجبور به دادن یارانه به آن ها است كه هزینه زیادی برای كشور بوجود می آورد.

به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، طبق اعلام رسمی شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، متوسط مصرف بنزین از اول فروردین تا ۲۶ شهریورماه به صورت میانگین روزانه ۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز بود. همینطور بر مبنای آخرین اطلاعیه ها میانگین مصرف بنزین در كشور از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا ۲۶ دی ماه ۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل كه ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بوده حدود ۷.۹ درصد رشد داشته است.

همچنین بر مبنای اظهارات اخیر پریچهر قزلباش - مدیر كل دفتر نظارت بر معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد- میزان دی ­اكسیدكربن منتشره از اگزوز خودروها را یكی از مهمترین متغیرهای مورد استفاده در محاسبه مصرف سوخت و بعنوان معیاری مهم در سطح جهان پذیرفته شده است. مقدار تعیین شده میزان متوسط انتشار دی ­اكسیدكربن در اتحادیه اروپا برابر با ۱۳۰ گرم در كیلومتر و این معیار در ایران برابر ۱۶۲.۸ گرم در كیلومتر است.



1396/11/24
14:06:18
5.0 / 5
4973
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
خرید زندگی