خرید زندگی
مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز:

۹۰ درصد ناوگان آتش نشانی فرسوده است، ۷۰ درصد پاساژها ایمن نیستند

۹۰ درصد ناوگان آتش نشانی فرسوده است، ۷۰ درصد پاساژها ایمن نیستند

خرید زندگی: اهواز - مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز با اشاره به اینكه ۹۰ درصد ناوگان آتش نشانی اهواز فرسوده است، این ضعف را بسیار خطرآفرین عنوان نمود.



به گزارش خرید زندگی به نقل از مهر، علی تراب پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار نمود: مشكلات سال های اخیر همچون ایستگاه ها، خودرویی، تجهیزاتی، لجستیكی، پشتیبانی، اداری، نرم افزاری و سخت افزاری تمام موارد را پیگیری و مشكلات را احصاء كردیم.
وی افزود: اكنون در حال برنامه ریزی برای بهینه سازی این مشكلات، ارتقای وضعیت خودرویی، تجهیزاتی، ایستگاهی، به روز كردن تجهیزات، آمار و اطلاعات هستیم.
تراب پور با بیان این مطلب كه در زمینه نرم افزار رئیس اداره برنامه ریزی و توسعه را مأمور كردم كه خیلی جدی به دنبال نرم افزار جامع ایمنی عملیات آتش نشانی و آموزش پیشگیری باشد، اظهار داشت: شهرداری اهواز هم به دنبال فراهم كردن زیرساخت ها با استفاده از راه اندازی gis (یكی از زیرساخت های استفاده بهینه و مهم آن سازمان آتش نشانی هست) است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز ادامه داد: به لحاظ سخت افزاری هم آنچه تابحال نیاز داشتیم مثل تجهیزات را رصد كردیم تا طبق یك روال، تمام آنها را همچون تهیه دستگاه ها و آموزش پرسنل كاربر كامپیوتر پس از به كارگیری نرم افزار فراهم می نماییم. از نظر خودرویی هم شاید به جرأت بتوان گفت بالای ۹۰ درصد ناوگان موتوری فرسوده و قریب به ۸۰ درصد ایستگاه ها نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.
فقط یك نردبان ۳۲ متری داریم
تراب پور اظهار نمود: هم اكنون وضعیت خودرویی واقعا جالب نیست و از نظر نردبان فقط یك دستگاه نردبان با بالای ۲۵ سال قدمت داریم كه ۳۲ متری است و به صورت نصف و نیمه جواب می دهد؛ موقع حوادث با مشكل مواجه هستیم ولی انشاالله شهردار اهواز دغدغه به روز كردن تجهیزات آتش نشانی را دارد و قول مساعد و دستورات لازم را از نظر خودرویی صادر كرده است. همینطور در حال برنامه ریزی برای تهیه تعدادی از خودروها هستیم و اعتبار آن دیده كه همچون این خودروها همان نردبان ۵۵ متری است كه سال آینده به ناوگان موتوری آتش نشانی اهواز افزوده می گردد.
وی در ارتباط با ایمنی ساختمان ها اظهار داشت: بر مبنای مصوبه سال ۹۳ هیئت وزیران، خیلی از دستگاه های اجرایی در زمینه رعایت اصول ایمنی و پیشگیری در ساختمان ها موظف به همكاری با سازمان ما شدند. به سازمان ما مأموریت داده شده كه نقصها ساختمان ها را كارشناسی و مورد بازدید قرار دهیم كه این كار را از دو سال قبل با هسته مركزی شهر اهواز آغاز و تمامی پاساژهای سطح شهر مورد بازدید ایمنی واقع شد.
تراب پور خاطرنشان كرد: كارشناس اعزامی برگه ای از چك لیست شاخص های ایمنی را تكمیل و به رئیس هیئت مدیره پاساژ و برگ دیگر را برای سازمان آتش نشانی قرار می داد تا طی مكاتبه ای به اداره كل كار استان خوزستان اعلام شود.
۷۰ درصد ساختمان مركز شهر ایمن نیست
مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز اظهار داشت: بالای ۷۰ درصد ساختمان های مركز شهر ایمن نیستند كه این مورد متأسفانه با عنایت به فرسودگی و قدمت بالای عمر پاساژهای مركز شهر بالای ۷۰ درصد ساختمان های این بافت ایمن نیستند. متأسفانه این پاساژها عموما مشكلاتی همچون سیستم برقی، راه های ورود و خروج، انبار اجناس، عدم رعایت موارد ایمنی همچون عدم اجرای سیستم اعلان حریق، عدم اجرای اطفای حریق و همینطور عدم اجرای سیستم آب آتش نشانی داشتند كه تمام موارد را به كسبه اعلام كردیم.
تراب پور بیان كرد: با پیگیری های كارگروه آتش نشانی، جلسات متعددی برگزار شده و هر دستگاه اجرایی مثل شركت برق، گاز، آتش نشانی، آب و سایر دستگاه های ذیربط مكلف به انجام وظایف در جهت مرتفع ساختن این نقصها در كاربری مسكونی، تجاری و اداری شدند.
وی با اشاره به اینكه آمار حوادث تصدیق كننده مشكل داشتن پاساژهای سطح شهر اهواز است، ادامه داد: از تمام پاساژهای سطح شهر بازدید و گزارش به اداره كار اعلام شده كه باید بر مبنای قانون، بازرس این اداره كل به محل رجوع و در صورت رعایت نشدن موارد امكان پلمب را دارد ولی متأسفانه تابحال بازخورد مكاتبات انجام شده را از آنها ندیدیم.
تراب پور در ارتباط با موارد پیشگیری اظهار داشت: هر مالكی كه قصد دریافت پروانه ساخت داشته باشد؛ شهرداری آنها را برای بررسی و تأیید نقشه های ایمنی ملك و صدور دستورالعمل ایمنی ساخت به سازمان آتش نشانی معرفی می كند. همینطور موقع اتمام كار هم برای تأیید ایمنی كار كارشناسان به محل اعزام و در صورت رعایت این موارد گواهی آخر كار را صادر می كنند. تمام بیمارستان ها، مراكز بهداشتی، درمانی و كلینیكی را مورد بازدید قرار دادیم كه پرونده آن رو به اتمام است و بعد سراغ بازدید از جایگاه های سوخت می رویم؛ از شركت ملی پخش فرآورده های نفتی تقاضا دارم كه حتما در مورد موارد ایمنی جایگاه ها الزامات كه نه حداقل ها را باید رعایت نمایند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز در ادامه با اشاره به بروز حوادث مختلف در جایگاه های سوخت و انجام مكاتبات پس از بازدیدها اظهار داشت: از این جایگاه داران تقاضا داریم تا با بازرسان همكاری داشته باشند تا پس از بازرسی موارد ایمنی را احصا و با كمك آنها این نقصها برطرف شود؛ همینطور در مراحل بعدی بازرسی كاربری تجاری، اداری و مسكونی را داریم كه بعدا طبق برنامه ریزی انجام می گردد. هم اكنون شهر اهواز ۱۴ ایستگاه عملیاتی و دو ایستگاه امداد آبی داریم؛ البته یك ایستگاه هم در حوزه كارون داشتیم كه به شهرداری این شهر واگذار شد.
كمبود ۹ ایستگاه آتش نشانی
تراب پور افزود: بر مبنای استاندارد تراكم و مساحت، شهر اهواز قریب به ۹ ایستگاه عملیاتی كمبود داریم و دو واحد آن در كوی مهدیس و چهارشیر در حال ساخت هستند.
وی با اشاره به وجود ۴۰۰ پرسنل در آتش نشانی و عملیاتی بودن ۳۷۰ نفر آنها خبر داد: یك استخدامی را در سال ۹۵ انجام و حدود ۸۰ نفر با برگزاری آزمون نظریه و عملی جذب سازمان شدند ولی درصدد هستیم تا ۱۰۰ نفر دیگر را به نیروی انسانی این سازمان اضافه نماییم.
تراب پور عنوان كرد: طی یك ماه اخیر یك دستگاه خودروی سوخت رسان سبك، دو دستگاه خودروی پیكاپ سبك مجهز به خاموش كننده و نوسازی هفت دستگاه موتورسیكلت مجهز به خاموش كننده كوله پشتی را به خط حریق اضافه كردیم. در تلاش هستیم تا با استفاده از معاونت برنامه ریزی و توسعه ساخت ایستگاه های آتش نشانی را در مكان یابی های انجام شده در مناطق به روش علمی محقق نماییم.

1396/11/18
12:50:58
5.0 / 5
4431
تگهای خبر: ساخت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
خرید زندگی