خرید زندگی
رئیس شورای شهر تهران خبر داد

پیگیری ورود اتوبوس و واگن جدید به ناوگان حمل و نقل

پیگیری ورود اتوبوس و واگن جدید به ناوگان حمل و نقل

به گزارش خرید زندگی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تکیه بر اولویت قرار گرفتن بخش حمل و نقل عمومی از پیگیری ورود اتوبوس ها و واگن های جدید مترو به ناوگان حمل و نقل در سال آینده اطلاع داد.


به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، مهدی چمران در نشست خبری امروز شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح تصویب بودجه سال آینده شهرداری تهران، اظهار داشت: بحث بودجه همانطور که هم اکنون بودجه کشور در مجلس مطرح است و بعنوان مساله اساسی کشور به حساب می آید برای سال آینده بودجه شهرداری تهران هم در شورا مورد بررسی قرار گرفت تا خیلی از مسائل برای یک سال آینده روشن و ریل گذاری شهر روشن شود. البته بودجه ای که مبتنی بر برنامه باشد تا بتواند شهر را به خوبی اداره کند.

بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران برشی از برنامه چهار ساله شهر تهران
وی ادامه داد: پیش از این که بودجه در دستور کار قرار گیرد برنامه چهار ساله شهر بررسی و در آن چند مساله اساسی بعنوان مشکلات شهر تهران مورد توجه قرار گرفت و برنامه ریزی چهار ساله آینده شهر تهران ریخته شد. بر همین مبنا بودجه سال آینده شهرداری تهران برشی از این برنامه چهار ساله خواهد بود و امیدواریم حرکت حداقلی و تحرکی در شهر تهران را برای سال آینده به وجود بیاوریم. کوشیده ایم این بودجه تمایزی با بودجه ۱۴۰۱ داشته باشد.
به قول رئیس شورای شهر تهران، در لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری تهران رقم ۷۸ هزار میلیارد تومان پیشبینی شده بود. این در حالی بود که برای سال ۱۴۰۱ رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب شده و درحال محقق شدن است و پیشبینی می شود بیشتر از این رقم امسال محقق شود. چون که در ایام باقیمانده تا آخر سال طلب هایی از دولت و شهروندان قابل وصول خواهد بود.
وی افزود: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده به کمیسیون برنامه و بودجه شورا عرضه شد و در آنجا دو سناریو یکی با رقم ۷۸ هزار میلیارد تومان و دیگری با رقم ۶۵ هزار میلیارد تومان مورد توجه قرار گرفت که برای هر دو رقم زیر مجموعه های لازم تنظیم شدند. در یکی از جلسات پیشنهاد شد که کار اساسی صورت بگیرد و شهرداری با اعمال فشار به بخش «هزینه کرد» یعنی با پایین ترین میزان اعتبارات کارهای خویش را همچون پرداخت حقوق و دستمزد و برنامه های دائمی همچون نگهداشت ها، پیگیری کند.
چمران اضافه کرد: بودجه معاونت ها تنظیم شد و در رقم ۶۵ هزار میلیارد تومان همه این موارد را دیدیدم و ۱۰ هزار میلیارد تومان به این بودجه افزوده شد تا به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص یابد تا مبحث آلودگی هوا که ریشه آن در همین بخش حمل و نقل است هم حل و فصل شود. در نهایت ۶۵ هزار میلیارد تومان برای اقدامات شهرداری پیشبینی شد. این در حالیست که در همین بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده بود اما ۱۰ هزار میلیارد تومان هم به این بودجه افزوده شد و در مجموع ۲۷ هزار میلیارد تومان برای معاونت حمل و نقل در نظر گرفته شد که با مبحث مقابله آلودگی هوا حدودا ۴۵ درصد بودجه شهرداری تهران در سال آینده را به خود مختص کرده است.

بیشترین رقم اختصاص یافته در بودجه سال آینده شهرداری تهران در ارتباط با بخش حمل و نقل عمومی
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تکیه بر این که بیشتر رقم اختصاصی بودجه سال آینده شهرداری تهران برای بخش حمل و نقل صرف خرید اتوبوس و تکمیل ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد، اضافه کرد: به مترو هم توجه ویژه ای داشتیم. به طوریکه برای۶۳۰ دستگاه واگن خریداری شده از سال ۹۶ که پیش پرداخت آن انجام نشده بود، چند روز پیش موافقت نامه های آن انجام و مقرر شد پیش پرداخت آن داده شود تا واگن ها آغاز به آماده سازی شوند و مونتاژ آن در تهران صورت گیرد ولی این مورد حداقل ۱۸ ماه زمان می برد. البته هنوز این پیش پرداخت ها انجام نشده و با پرداخت آن از فردای پرداخت کار عملیاتی آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: نزدیک به ۵۰۰ واگن متوقف شده هم قطعات آن خریداری و تعدادی راه افتاده اند و مابقی آن هم صورت خواهد گرفت. بدین سان شورا و شهرداری حداکثر کاری که در حوزه حمل و نقل عمومی می توانست انجام داده است و امیدواریم برای سال آینده حداقل ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه نماییم تا به رقم ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای سال آینده برسیم. اگر خودروسازها بتوانند این اتوبوس ها را بسازند اتفاق بسیار خوبی افتاده است.
چمران با تاکید بر این که ۱۰ سال است دستگاهی از اتوبوس سازها خریداری نشده و سیستم خویش را جمع کرده بودند، افزود: امروز باید نیروی جدید و خط تولید جدید راه بیندازیم که حدود ۱۴ ماه به طول می انجامد. ما با دو خودروساز قرارداد بستیم که یکی از آنها می تواند ۱۰۰۰ دستگاه تولیدی را به ما تحویل دهد و مابقی را هم از سایر خودروسازها تحویل خواهیم گرفت و امیدواریم که این موارد سال آینده محقق شود.
وی تصریح کرد: وزارت کشور هم باید حداقل ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل دهد که پیش پرداخت ۶۵۰ دستگاه را انجام داده ایم ولی فقط ۱۷۲ دستگاه به ما تحویل داده شده است. بدون شک ما برای اضافه شدن یک دستگاه اتوبوس سر و دست می شکنیم، اما با این تعداد به جایی نمی رسیم و سال آینده باید حداقل ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شود.

تبدیل موتورسیکلت های کار به برقی در سال آینده

رایزنی با پلیس برای جمع آوری موتورسیکلت های کاربراتوری
وی با تاکید بر این که برای موتورسیکلت ها در سال آینده هم برنامه ریزی شده است تا به موتورسیکلت برقی تبدیل شوند، اظهار نمود: در واقع سال آینده تعداد زیادی از موتورسیکلت های کار با پرداخت یارانه دولت و شهرداری به موتورسیکلت برقی تبدیل می شوند و بهره گیری از اسکوتر هم در برنامه قرار گرفته است. بنده با رئیس پلیس راهور در جلسه ای صحبت کردم که موتورسیکلت های کاربراتوری در تهران که آلودگی بسیار زیادی دارند جمع آوری شوند.
وی افزود: برای بودجه سال آینده به شهرداری اعلام کردیم که برای کارهای خود فشار را تحمل کند و از بسیاری موارد همچون رنگ آمیزی جداول عبور کند تا تحقق بودجه سال آینده امکانپذیر شود. به قیمت امروز بودجه معاونت ها کاهش پیدا کرده بنابراین باید برخی اقدامات را کنار بگذارند و صرفه جویی کنند.

دولت سال جاری پرداخت های خوبی به مدیریت شهری داشته است

نمایندگان تهران در مجلس مثل شورا جوش شهر تهران را نمی زنند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در قسمت دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به این که امسال دولت پرداخت های خوبی به مدیریت شهری داشته است، اضافه کرد: در مسائل اصلی که یکی از آنها مترو است دولت به سبب مواجهه با مشکل مالی پرداختی نداشته است.۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس قراردادش منعقد شده، پیش پرداخت توسط ما واریز شده ولی ۸۰ درصد سهم باقیمانده که باید دولت پرداخت کند و اعلام شده که با کمبود منابع مالی مواجه می باشد ولی ما خویش را طلبکار می دانیم و این موضوعات را هم از راه دولت و هم مجلس دنبال می نماییم ولی نمایندگان تهران در مجلس مثل شورا جوش شهر تهران را نمی زنند.

نوسازی بافت فرسوده تنها به دست شهرداری تهران انجام شدنی نیست
چمران در پاسخ به سوالی در مورد نوسازی بافت های فرسوده اظهار داشت: برای نوسازی بافت فرسوده که خانه های مردم است شهرداری نمی رود خانه های آنها را نوسازی کند. باید برنامه هایی تدوین کرد که با بسته های پیشبینی شده دولت، مردم بتوانند این بازسازی را انجام دهند. البته برای سازمان نوسازی شهرداری تهران بودجه ای پیشبینی شده است ولی وظیفه شهرداری در این بخش تسهیل گری است. نوسازی بافت فرسوده تنها به دست شهرداری تهران انجام شدنی نیست و باید در کشور بگونه ای برنامه ریزی شود که مردم بتوانند نوسازی خانه های خویش را انجام دهند. ۵۰ درصد تخفیف در عوارض بافت فرسوده هنوز پابرجا می باشد. البته مواردی در بودجه در این خصوص کم و زیاد شده است.
تشکیل تیم هایی مشترک دستگاههای ذیربط برای بازنگری ساختمان ها به لحاظ استحکام
وی ادامه داد: در حوزه ایمن سازی هم شهرداری باید بررسی ها را انجام دهد و تذکرات لازم را عرضه کند یا باید جلوگیری نماید و یا حداقل با نصب پلاکارت شهروندان را از مبحث ناایمن بودن آگاه کند. هم اکنون تیم هایی مشترک با دستگاههای ذیربط تشکیل شده که ساختمان ها را به لحاظ استقامت بنا مورد بازنگری قرار می دهند و گزارش آن هم احیانا در صحن شورا عرضه خواهد شد.
وی تصریح کرد: در بودجه عمرانی شهرداری معاونت فنی عمرانی برنامه خوبی را عرضه کرده است و بودجه خوبی هم پیشبینی شده است. این بودجه برای پروژه های نیمه تمام همچون امتداد بزرگراه یادگار امام، شهید بروجردی که مبحث معارضین آن حل شده و همینطور آزادراه شهید شوشتری است که تا سال آینده هفت کیلومتر ابتدایی آن به بهره برداری می رسد. امتداد یادگار امام به مبحث معارضین وزارت دفاع، آموزش و پرورش و ارتش بر می گردد که باید توافقاتی برای حل نهایی این مورد صورت بگیرد.
رئیس شورای شهر تهران در مورد مبحث عدم حضور اعضا در یکی از جلسه های بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران هم اظهار داشت: امکان دارد چنین اتفاقی در شورا رخ دهد ولو هر چند صد سال یکبار.
وی افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی به تدریج هر چه اتوبوس و ون تحویل بگیریم وارد ناوگان خواهیم کرد تا بهره مندی شهروندان از آنها محقق شود. در حوزه جذب نیرو هم قانونی در حوزه شهرداری ها وجود دارد که هر چه بازنشسته در مجموعه وجود داشته باشد، ۵۰ درصد این تعداد شهرداری حق جذب دارد که در برنامه چهارم دیده شده بود. ما این مورد را تغییر ندادیم اما شرایطی همچون برگزاری آزمون و در نظر گرفتن نیاز شهرداری را اضافه کردیم. بدون شک این شرایط باید رعایت شود اما نیروی تخصصی مورد نیاز در موارد استثناء با تصویب شورا امکانپذیر خواهد بود.
چمران در رابطه با وارد کردن اتوبوس برای شهر تهران هم اظهار داشت: ما افزایش هزینه ها در سال آینده را در حوزه پرداخت حقوق و خرید اتوبوس تا حدودی پیشبینی کرده ایم که در مورد خرید اتوبوس خارجی هم موضوعی پیشبینی نکرده ایم چون که مدت ها است به خودروسازها فشار آورده ایم و آنها خویش را تجهیز کردند و تولید را شروع کردند. بنابراین فعلاً روی خرید خارجی فکری نکرده ایم و می خواهیم با تشویق تولید کنندگان داخلی آنها تولید را انجام دهند اما اگر به نتیجه نرسیم با اجازه دولت امکان دارد تعدادی اتوبوس از خارج خریداری شود ولی فکر نمی کنم به آنجا برسیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه میزان بدهی شهرداری تهران مشخص است، اضافه کرد: ما وقتی از شورا رفتیم رقم بدهی را ۱۵ میلیارد تومان و رقم طلب از دولت را هم همین رقم اعلام کردیم اما دوستان گفتند که رقم ۳۵ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران است و رقم های احتمالی آینده را هم حساب کرده بودند؛ اما آماری در مورد این رقم به صورت مشخص اعلام نکردند.
وی ادامه داد: بدهی آنها در انتهای دوره ۶۵ هزار میلیارد تومان بود که الان هم وجود دارد و اگر پرداخت نشود جرایم آن باقی خواهد ماند. بنابراین اعلام کردیم ساختمان هایی که مورد نیاز شهرداری نیست با قیمت اعلام شده از جانب کارشناس قوه قضاییه به فروش برسد تا بدهی ها صفر شود. چون که به نفع شورا و شهرداری خواهد بود و در ازای این تسویه بدهی، به میزان دو برابر تسهیلات دریافت خواهیم کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بر مبنای بررسی های صورت گرفته در مواردی همچون نمایشگاه شهر آفتاب و یا شهروند به صورت مشارکتی عمل خواهیم کرد. در واقع نظر ما اینست که اداره آنها از جانب بخش خصوصی باشد تا سودآور اداره شوند. ما ۴۵ درصد تورم داشته ایم اما میزان عوارض ساختمانی که یک یا دو درصد کل هزینه ساختمان است به طور میانگین ۲۵ درصد افزوده شد.

پیگیری مدیریت شهری برای واریز پیش پرداخت ۶۳۰ واگن مترو برای تهران
چمران ضمن اشاره به پیش پرداخت ۶۳۰ واگن مترو برای تهران، اظهار داشت: درحال پیگیری این مورد هستیم و تا زمانیکه پیش پرداخت واریز نشود نمی توان در مورد آن مطمئن بود.
وی در مورد ایجاد ناوگان حمل و نقل ریلی روی زمین اظهار داشت: این مورد باید بررسی شود تا متوجه شویم در کدامیک از مناطق میتوان این پروژه را اجرایی کرد. البته برای مطالعات ریلی بودجه ای تدوین شده است.

اختصاص ۶۳۱ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آتش نشانی و ۲۷۹ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدیریت بحران
رئیس شورای شهر تهران ضمن اشاره به بودجه خرید تجهیزات آتش نشانی هم تصریح کرد: ۶۳۱ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آتش نشانی و ۲۷۹ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدیریت بحران تدوین شده و در تبصره ۲۰ هم مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای این بخش پیشبینی شده است.



1401/12/14
11:27:15
5.0 / 5
418
تگهای خبر: آموزش , پلیس , تولید , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

خرید زندگی