خرید زندگی
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور:

توان افزایی اقتصادی خانوارهای روستایی در اولویت است

توان افزایی اقتصادی خانوارهای روستایی در اولویت است

خرید زندگی: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور اظهار داشت: توان افزایی اقتصادی خانوارهای روستایی و تولید اشتغال مورد پسند جوانان، اولویت اصلی و رویكرد مهم معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری است.



به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، سیدابوالفضل رضوی در آئین بهره برداری از یك واحد تولید صنایع غذایی تولید كننده انواع سالاد، سبزیجات و بسته بندی میوه جات در ساوه در جمع خبرنگاران با تاكید بر ضرورت تولید اشتغال برای جوانان اظهار نمود: دولت با اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی با كارمزد شش درصد برای هر یك از روستائیان كه اقدام به احداث واحدهای تولیدی و خدمات اشتغالی پایدار كنند، زمینه توسعه روستایی را فراهم نموده است.

وی بیان كرد: این تسهیلات برای روستاهای مرزنشین با نرخ كمتری به میزان چهار درصد اعطا می گردد و میزان سرمایه در گردش برای شهرهای با جمعیت كمتر از ۱۰ هزار نفر هم ۱۰ درصد منظور می گردد.

رضوی به نحوه بازپرداخت این تسهیلات هم اشاره نمود و اضافه كرد: زمان بازپرداخت این تسهیلات با سه سال تنفس است و از سال چهارم به مدت شش سال بازپرداخت تسهیلات صورت خواهد گرفت.

وی سهم استان مركزی از این اعتبارات را بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام نمود كه تابحال حدود ۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و با استفاده از بانك های كشاورزی، توسعه تعاون و پست بانك قابل پرداخت می باشد.

وی تصریح كرد: استان هایی كه بتوانند میزان اعتبارات بیشتری از سهم تخصیص یافته خویش را جذب كنند، یقینا از افزایش اعتبار در مراحل بعدی برخوردار خواهند شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور با اشاره به اینكه استان مركزی جزو ۱۰ استان برتر كشور در جذب اعتبارات روستایی با استفاده از بانك سینا به حساب می آید، اظهار داشت: هم اكنون اعتبارات لازم برای طرح های مشاركتی در استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان پرداخت شده است كه تاثیر بسزایی در اشتغال زایی روستاهای مرزنشین داشته است.


1396/11/12
15:28:39
5.0 / 5
4252
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
خرید زندگی