خرید زندگی
نجفی اعلام كرد

نمره 18 استانداری به شهرداری تهران، از سینماگران و هنرمندان حمایت می نماییم

نمره 18 استانداری به شهرداری تهران، از سینماگران و هنرمندان حمایت می نماییم

خرید زندگی: شهردار تهران در مورد عملكرد مدیریت شهری در زمان بارش برف اظهار داشت: عملكرد شهرداری در این مورد را خودم ارزیابی نمی كنم، اما استانداری تهران از نمره 20 به ما 18 داده است. ازاین رو عملكرد ما قابل قبول بود.


به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، محمدعلی نجفی در حاشیه جلسه مشترك شهردارتهران با سینماگران در جمع خبرنگاران با اشاره به تشكیل كارگروه مشترك اظهار داشت: هنر برای تعالی روح و جان شهر مهم است و مدیریت شهری باید ارتباط پیوسته و دایمی با هنرمندان داشته باشد.

وی با اشاره به اینكه به منظور تعامل هرچه بیشتر شهرداری و سینماگران مقرر است كارگروهی تشكیل گردد، اضافه كرد: مدیریت شهری وظیفه خود می داند كه از سینماگران و هنرمندان حمایت كند. برنامه های ما برای این حمایت هم بخشی سخت افزاری و بخش دیگر نرم افزاری است. ضمن اینكه مقرر است تمامی مباحث مرتبط در كارگروه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و راه حل های لازم ارائه شود.

شهردار تهران اضافه كرد: برای آنكه شهر تهران را داری هویت و شناسنامه نماییم، باید از سینما بعنوان ابزار موثر در سطح ملی و بین المللی استفاده نماییم.

نجفی در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در مورد ارزیابی شهردار تهران از عملكرد مدیریت شهری در زمان بارش برف اظهار نمود: عملكرد شهرداری در این مورد را خودم ارزیابی نمی كنم، اما استانداری تهران از نمره 20 به ما 18 داده است. ازاین رو عملكرد ما قابل قبول بود.

وی ادامه داد: واقعیت این است كه روز پس از برف سنگین هیچ یك از خیابان ها و معابر اصلی شهر بسته نبود و حتی نمایندگانی هم كه از عملكرد شهرداری انتقاد كرده بودند، نباید فراموش كنند كه جلسه مجلس همان روز راس ساعت 8: 45 بامداد تشكیل شد. اگر خیابان ها و معابر اصلی شهر بند آمده بود، به صورت قطع جلسه آن ساعت شروع نمی شد. ضمن اینكه بعضی از كمیسیون های مجلس ساعت 7: 15 بامداد همان روز جلسه خویش را برگزار كرده بودند.

نجفی با اشاره به اینكه بخشی از مشكلات پیش آمده مربوط به شهر وشهرداری تهران نبود، خاطرنشان كرد: به صورت مثال مشكلات مربوط به اتوبان كرج-تهران یا قم- تهران ربطی به شهرداری تهران نداشت، اما شهرداری از ظهر روز اول برای باز كردن آن معابر به كمك راهداری رفت.

به گزارش شهرنوشت، وی در انتها تصریح كرد: به صورت حتم عملكرد ما ضعف هایی داشت اما من از جوانانی كه پس از توییت بنده در مورد تكاندن برف از درختان شهر این كار را انجام دادند، تشكر می كنم چراكه با این اقدام به حفظ سرمایه های شهر كمك كردند.
شهردار تهران همینطور با اشاره به تشكیل كارگروه مشترك بین مدیریت شهری و اهالی سینما اظهار داشت: از قبل هم صحبت هایی برای تشكیل كارگروه مشترك شده بود و قرار شد بعضی از برنامه هایی كه از عهده شهرداری بر می آید مانند ساخت سالن های بهتر و جدیدتر با استفاده از این كارگروه پیگیری شود.
محمدعلی نجفی كه در نشست مشترك شهردارتهران با سینماگران صحبت می كرد اظهار داشت: نقاط اشتراك زیادی بین شهرداری و شما هنرمندان وجود دارد كه یكی از آنها این است كه در تهران زندگی می نماییم و به این شهر علاقه و وابستگی داریم؛ تهران شهری با همه زیبایی ها و ظرفیت ها و در نقطه مقابل با همه مشكلات و درگیری ها است.

شهردار تهران با اشاره به اینكه هر شهر جسم و جانی دارد، اضافه كرد: ما به جان شهر كمتر توجه كرده ایم و در مواردی هم از آن غافل بوده ایم. اگر بخواهیم جان شهر را تقویت نماییم، به عقیده من مهمترین ابزار فرهنگ و هنر است، ابزاری كه یك عده خاص از نعمت برخورداری از آن بهره مند هستند.

وی با تاكید بر اینكه در میان تمامی هنرها سینما یك هنر برتر است، عنوان كرد: سینما می تواند حال شهر را بهتر و شهر را با مهر بیشتری همراه كند. به هر حال اگر بخواهیم به شهر خدمت نماییم و شهری برای زندگی بسازیم و مردم در آن احساس آرامش درونی واقعی كنند این هنر می تواند، بسیار تاثیر گذار باشد.

نجفی با اشاره به اینكه رابطه مدیریت شهری و سینما رابطه ظرف و مظروف است، اظهار نمود: مدیریت شهری همچون عموم شهروندان به سینما نیاز دارد و شهر بدون سینما نه یك چیز بلكه خیلی چیزها كم دارد. چنین شهری نمی تواند برای زندگی همراه با آسایش باشد. به عبارت دیگر مدیریت شهری به هنرمندان نیاز دارد و اگر فضای مناسب را برای زایش های فكری و عرصه خلاقیت های هنری فراهم نكند، هنرها آن گونه كه باید رشد نخواهند كرد.


وی با تاكید بر لزوم تعامل هرچه بیشتر شهرداری تهران و اهالی هنر اظهار داشت: این تعامل باید بسیار بیشتر از گذشته تقویت شود تا ما بتوانیم در این مسئولیت مشترك و احساس مسئولیتی كه نسبت به شهروندان داریم، موفق تر باشیم و كار را با عمق بیشتری پیش ببریم.

نجفی با اشاره به تشكیل كارگروه مشترك بین مدیریت شهری و اهالی سینما خاطرنشان كرد: از قبل هم صحبت هایی برای تشكیل كارگروه مشترك شده بود و قرار شد بعضی از برنامه هایی كه از عهده شهرداری بر می آید مانند ساخت سالن های بهتر و جدیدتر با استفاده از این كارگروه پیگیری شود. این كارگروه حتی موضوعات نرم افزاری را هم مورد توجه و بررسی قرار می دهد.

وی در ادامه با تاكید بر اینكه سینما در هویت بخشیدن به شهر می تواند بسیار موثر باشد، بیان كرد: شهری مانند بارسلونا از وودی آلن می خواهد تا ظرفیت های آن را نشان دهد. در تهران هم همچون رشد و تقویت گردشگری یا حقوق و تكالیف شهروندی اگر بخواهیم به صورت جدی شاهد ارتقا باشیم، به سینما نیاز داریم.

نجفی با اشاره به اینكه مسئله تشكیل كارگروه مشترك حتما دنبال می شود، اظهار داشت: در گذشته از موزه سینما بازدید كرده بودم اما در بازدید امشب متوجه شدم، امكانات موزه سینما از نظر فضا و سخت افزار محدود است و در خور و شایسته سینمای ایران نیست. سینمای ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی 2 هزار جایزه بین المللی كسب كرده است كه این بدان معناست كه دو هزار بار به احترام سینمای ایران به پا خواستند. ازاین رو شهرداری كمك می نماید تا شرایط موزه بهتر شود اما در مورد سایر تقاضاها باید در نظر داشته باشیم كه به هرحال امكانات شهرداری در وضعیت موجود محدود است.

در حال حاضر شرایط شهرداری تهران خوب نیست اما ان شالله بهتر خواهد شد

شهردار تهران در واكنش به اظهارات یكی از هنرمندان كه گفته بود شهرداری روی بمب قرار دارد، اظهار داشت: من احساس نمی كنم روی بمب نشسته ام، اما مشكلات زیاد است كه یكی از آنها منابع و امكانات مالی شهرداری است. من یك بار این خاطره را در شورا هم مطرح كردم. می گویند هر ماه یك نفر به بانك می رفت و سر وقت پول قسط خویش را پرداخت می كرد و پس از آن هم یك گوشه می نشست و گریه می كرد. وقتی رییس بانك دلیل این مسئله را پرسید فرد گفت، به بخت خودم گریه می كنم كه همه كیف پول پیدا می كنند و من دفترچه قسط.

نجفی اضافه كرد: در شهرداری تهران همه از مطالبات صحبت می كنند كه خیلی از آنها مستند است. چند روز گذشته یكی از نمایندگان با چند نفر به دفتر من رجوع كردند كه افراد همراه، از طلب خود می گفتند. من هم به آن نماینده محترم گفتم یك بار دو نفر را بیاورید كه به شهرداری بدهكار باشد. هم اكنون شرایط شهرداری تهران خوب نیست اما ان شالله بهتر خواهد شد. در هر صورت محدودیت ها به گونه ای است كه شاید نتوانیم همه آنچه را علاقه داریم، انجام دهیم یا انتظارات هنرمندان را محقق نماییم.

نجفی با اشاره به اینكه مدیریت شهری اگر نتواند از هنر كمك سخت افزاری كند باید در حد مسئولیت خود از حیطه هنر دفاع كند، تصریح كرد: ما خودمان را در مقابل هنر و هنرمند مسئول می دانیم. بدون هنر و هنرمند شهر روح واقعی نخواهد داشت و بنابراین تعهد می دهم، در هرجایی كه لازم باشد و در قدرت شهرداری هم باشد، در دفاع از هنرمندان بایستیم و با صدای بلند آن را اعلام نماییم.




1396/11/10
16:40:39
5.0 / 5
4367
تگهای خبر: زندگی , ساخت , كمك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
خرید زندگی