خرید زندگی
معاون حمل و نقل شهرداری تهران تاكید كرد

درنظر گرفتن سقف 103 هزار ورود روزانه در طرح ترافیك جدید

درنظر گرفتن سقف 103 هزار ورود روزانه در طرح ترافیك جدید

خرید زندگی: معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با تاكید بر اجرای برابری اجتماعی و كاهش آلودگی هوا با اجرای طرح ترافیك جدید از تعیین سقف 103 هزار ورود روزانه به این محدوده اطلاع داد.



به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، پورسیدآقایی در چهل و یكمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح جزئیات طرح ترافیك جدید شهرداری تهران و بررسی تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده های مركزی شهر تهران، اظهار داشت: بطور قطع برای همه روشن است كه وضع فعلی طرح ترافیك نه برای آلودگی هوا و نه برای ترافیك شهر تهران مثمرثمر نبوده است و همینطور با اهداف خودش كاملا فاصله گرفته است.

وی اضافه كرد: ظرف سال های گذشته مداوم به سهمیه های مجوز ورود به محدوده طرح ترافیك افزوده شده است به شكلی كه در مدیریت شهری گذشته 42 درصد به این سهمیه ها افزوده شده در صورتی كه هیچ امكان جدید در این محدوده تولید نشده است.

وی ادامه داد: مطالعات خوبی در معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران انجام شده بود و گزارش های زیادی از مطالعات انجام شده بر روی سایر شهرهای دنیا وجود داشت اما ظرف ماه های گذشته و در دوره مدیریت جدید با یك كار سنگین مطالعاتی بازنگری این طرح را آغاز كردیم.

وی با تاكید بر تغییرات انجام شده در طرح ترافیك جدید نسبت به پیشنهاد اولیه اظهار داشت: ایده اصلی این طرح كنترل میزان ترافیك ورودی به محدوده مركزی شهر با روش نرخ گذاری است. بر همین مبنا ایده اصلی و اولیه ما این بوده كه با قیمت هایی كه امروز توسط اعضای شورا تعیین و تصویب می گردد در این محدوده تقاضای ورود را كاهش دهیم.

معاون شهردار تهران تصریح كرد: نرخ ها قبلا در مطالعات و بررسی ها نظرسنجی شده بود كه ما آنها را به روز كردیم و بعد از مدلسازی و در نظر گرفتن نرخ تورم به قیمت های امروز رسیدیم. بنابراین در صورت تصویب قیمت های پیشنهادی میزان تقاضا تا 20 درصد نسبت به گذشته برای ورود به محدوده كاهش پیدا خواهد نمود. بدین سان عملا برای خیلی از افراد صرف نمی كند كه این میزان هزینه را برای ورود به محدوده پرداخت كنند و به سراغ استفاده از طریق های جایگزین می روند.

وی تصریح كرد: ظرف یك ماه گذشته هیچ روزی وجود نداشته كه بیش از 7000 تقاضای روزانه برای خرید مجوز ورود به محدوده طرح ترافیك در ساعات پیك ترافیك وجود داشته باشد. بنابراین معتقدیم رقم 40 هزار تومان موجود فعلی بازدارنده است منتهی نگرانی كه در وزارت كشور پلیس و استانداری وجود داشت این بود كه اگر مطالعات ما درست نبوده باشد و ترافیك در این محدوده كنترل نشود، چه تبعاتی در بر خواهد داشت كه من ضمن توضیح طرح از آن دفاع كردم.

وی ادامه داد: با عنایت به نظرات دوستان در وزارت كشور و پلیس مقرر شد سقف 103 هزار ورود به محدوده را اعمال نماییم. این در حالیست كه سقف 103 هزار ورودی در مقابل 129 هزار سهمیه ای است كه قبلا برای ورود به محدوده طرح ترافیك داده می شد. مجبور شدیم بخشی از 103 هزار سقف تعیین شده را به كسانی كه اضطرار حضور در محدوده را دارند و باید در هر صورت بتوانند به محدوده وارد شوند، بدهیم كه از این رقم 40 هزار تا در اختیار عموم مردم قرار می گیرد و 63 هزار جواز دائمی هم می دهیم كه به افرادی كه اضطرار حضور دارند اما مكانیزم قیمت برای آنها به همان شكل تعیین شده برای عموم است كه روزانه باید 36 هزار تومان پرداخت كند. این سبب می گردد خیلی از این افراد وارد طرح نشوند چون كه كشش قیمت ندارد.

پورسیدآقایی با تاكید بر اینكه اصل طرح سر جای خود باقی است، اضافه كرد: ما به صورت روزانه بیش از 100 هزار متقاضی ورود نخواهیم داشت و بطور قطع با قیمت هایی كه به تصویب اعضای شورا خواهد رسید از این سقف تجاوز نخواهیم كرد.

وی تصریح كرد: در وزارت كشور در عالی ترین سطوح این طرح مورد توافق و نظرسنجی قرار گرفته، همین مبحث در مورد استانداری و پلیس هم انجام شده، بنابراین جمع كردن طرحی كه از طرفی باید در شورای ترافیك شامل وزارت كشور، پلیس و استانداری به تصویب برسد و از سوی دیگر در شورای اسلامی شهر تهران و تولید اتفاق نظر برای این طرح كار بسیار بزرگی بوده و می تواند بعنوان یك افتخار برای شورا و شهرداری قلمداد شود. این طرح كاهش آلودگی هوا را همراه دارد و برابری احتمالی را بوجود می آورد و همه بر مبنای نظم منطقی و با شاخص ساعت ورود به محدوده و میزان آلایندگی خودرو عوارض پرداخت می كنند.

معاون شهرداری تهران تصریح كرد: این طرح اهداف اصلی خویش را حفظ نموده و نظرات همه دستگاه ها را كسب كرده است. متاسفانه برخی اظهار می كنند مطالعات كافی بر روی این طرح انجام نشده اگر نبوده چگونه توانسته بود موافقت همه دستگاه ها را جلب كند. در جلسه ای استاندار تهران اعلام نمودند كه اگر همه دستگاه ها هم امضا كنند تا زمانی كه اثبات نشود كه این طرح باعث كاهش آلودگی ترافیك در سطح شهر تهران می گردد استانداری آن را امضا نخواهد كرد اما نهایتا بعد از توضیح و اثبات مزایای این طرح برای استاندار با آن موافقت كردند.




1396/11/08
13:20:34
5.0 / 5
4091
تگهای خبر: تولید , مال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
خرید زندگی