خرید زندگی
محمد علیخانی مطرح كرد

در دوره پنجم مدیریت شهری كارغیرقانونی و پروژه غیركارشناسی انجام نشد

در دوره پنجم مدیریت شهری كارغیرقانونی و پروژه غیركارشناسی انجام نشد

به گزارش خرید زندگی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: در دوره پنجم مدیریت شهری کارهای بسیاری انجام شد اما کار غیرقانونی و پروژه های غیرکارشناسی و هزینه بر مثل پل صدر انجام نشد و افتخار می نماییم که از این دست پروژه ها در این دوره نداشتیم.


به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، محمد علیخانی در همایش انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر ششم که پنجشنبه شب با حضور علیرضا محجوب، محسن هاشمی و برخی از اعضا و کاندیداهای انتخابات شورای شهر در باشگاه ورزشی دارایی در تهرانپارس برگزار شد، اظهار داشت: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر پنجم متشکل از چهار عضو است. ما در شروع کار اولویت های دوره را مشخص کردیم و گفتیم در بخش حمل و نقل، توسعه حمل و نقل عمومی بمنظور کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا باید در اولویت باشد.
وی افزود: در بخش عمرانی، تکمیل پروژه های نیمه تمام را در دستورکار قرار داده و شروع کردیم. ما در شهر تهران پروژه هایی داشتم که ۱۲ سال قبل کلنگ راه اندازی آن بر زمین زده شده اما ناتمام مانده بود. مانند بزرگراه شهید رستگار که دو فاز از آن در این دوره به بهره برداری رسید. ساخت این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد هزینه داشت، اما ۵۰۰ میلیارد هزینه رفع معارضین آن بود که پرداخت گردید و ما این پروژه را که موجب آزار مردم در منطقه ۱۵ شده بود به پایان رساندیم.
علیخانی با اعلان اینکه ۸۰ درصد پروژه های نیمه تمام دوره قبل را به پایان رساندیم، اظهار داشت: می گویند در این دوره از شورا کاری نشده است. اگر کاری نشده باید بگویم که بله. در این دوره کار غیر قانونی و پروژه های غیر کارشناسی و هزینه بر مثل پل صدر انجام نشد و اتفاقا افتخار می نماییم که از این دست پروژه ها در این دوره نداشتیم. رویکرد ما رویکرد انسان محوری و توجه به انسان بوده است و معتقدیم همان حقی را که افراد سالم در شهر از آن برخوردار می باشند باید افرادکم توان هم برخوردار باشند.
نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران اضافه کرد: در همین راستا هم بود که بیشتر ایستگاه هایی که راه اندازی شد راحتما مجهز به آسانسور کردیم. فضاهای شهری را مناسب سازی کردیم و خب انسان محوری یعنی همین اقدامات که انجام شده و همچنان هم باید صورت گیرد.
وی با اعلان اینکه در دوره پنجم مدیریت شهری توجه به ایمنی، امنیت و تاب آوری شهر را در دستور کار قرار دادیم، اظهار داشت: معمولا تا وقتی حادثه ای در شهر رخ نداده، کسی نمی داند که موضوع چقدر مهم بود. مردم سیل شیراز را به خاطر دارند که در عرض چند دقیقه چطور رخ داد و چند نفر جان خودرا از دست دادند. اما مردم از خود نپرسیدند که چرا در تهران با وجود همان بارش ها چنین اتفاقی رخ نداد؟ دلیلش این بود که از قبل آنرا پیش بینی کردیم. از دوره آقای افشانی پایش ها آغاز شد و ما برمبنای آن، مسیل ها را لایروبی کردیم. ۲۵ کیلومتر از شبکه جمع آوری آب های سطحی در شهر تهران ساخته یا تکمیل شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلان اینکه بیشترین اعتبار را به بخش ایمنی شهرتهران اختصاص دادیم، اظهار داشت: زمانی که ما وارد شورا شدیم، فهمیدیم که تعدادی از خطوط مترو را در آخر دوره قبلی به شکل نمایشی و برای ارائه گزارش عملکرد افتتاح کرده اند. خط هفت مترو افتتاح شده اما فاقد هواکش و ایمنی بود. قسمتی از خط شش هم مشکل داشت. ما جان مردم برایمان مهمست و بنا بر این ایستادیم و گفتیم تا زمانی که ایمنی کامل برقرار نشود آنرا راه اندازی نکنیم.
علیخانی به ساخت واگن ملی مترو نیز اشاره نمود و اظهار داشت: یکی دیگر از کارهای مهم ما در بخش حمل و نقل، ساخت واگن ملی بود. در این دوره ما واگن ملی را ساختیم. حتما می دانید که بیش از ۷۰ درصد قطعات واگن های مترو از خارج از کشور وارد می شد. ساخت واگن ملی مترو کلید زده شد و نخستین نمونه آن رونمایی گردید. در این واگن های تولید داخل، ۸۵ درصد تجهیزات و قطعات ساخت داخل است. این مساله هم موجب اشتغال شد و هم از شرکت های داخلی حمایت کردیم و کار رونق گرفت. در حقیقت ۸۵ درصد از وابستگی ما به خارج قطع شد. اما متاسفانه به این دستاورد بزرگ به اندازه پل صدر نپرداختند.
وی افزود: ما خرید اتوبوس و مینی بوس را داشتیم که در خرید آنها دو شاخص مهم رعایت شد. یکی داشتن فیلتر جاذب بود و دیگری مناسب سازی اتوبوس ها به رمپ و ویلچر برای حضور معلولان که در این دوره انجام شد.




منبع:

1400/03/21
11:41:28
5.0 / 5
901
تگهای خبر: امنیت , تولید , ساخت , شورای شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
خرید زندگی