خرید زندگی

۴۴۲۰ بسته معیشتی میان نیازمندان استان تهران توزیع شد

۴۴۲۰ بسته معیشتی میان نیازمندان استان تهران توزیع شد

به گزارش خرید زندگی آیین توزیع ۴ هزار و ۴۲۰ بسته کمک معیشتی جمعیت هلال احمر با مشارکت خیرین، در شهر ری برگزار گردید.



به گزارش خرید زندگی به نقل از مهر، محمدحسن قوسیان مقدم در آئین توزیع ۴ هزار و ۴۲۰ بسته کمک معیشتی، اظهار داشت: این روزها اتفاقات خوبی در کشور در حوزه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به وقوع پیوسته است که کمتر به آن توجه می شود، در حالیکه در همه کشورها کرونا وحشیانه، تلفات سنگینی را به جامعه انسانی وارد می کند، با همت و تلاش یکایک مردم عزیز ایران، مسؤلان و برنامه ریزی هایی که انجام شده است، پیک سوم را پشت سر گذاشتیم. تلفات انسانی دو رقمی شده که با همت همگی ما، می توانیم این تلفات را یک رقمی نماییم.
وی اضافه کرد: در حالیکه مردم آمریکا و کشورهای اروپایی به شدت با بیماری کرونا درگیر هستند، اما ما موفق شدیم تا شیوع این بیماری را کنترل نماییم. در هر جای دنیا اگر اتفاقی بیافتد بر مبنای اصولی که به آن معتقد هستیم، نگران خواهیم شد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به اینکه در این روزها، برای کشور ایران تلفات بیشتر از هزار نفر در روز بر اثر بیماری کرونا، پیشبینی شده بود امت ما به تلفات ۲ رقمی رسیدیم، بیان نمود: البته که حتی مرگ یک نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا برای ما زیاد است و امیدواریم به روزی برسیم که حتی یک نفر هم بخاطر کرونا جان خویش را از دست ندهد. اگر کسی که به کرونا مبتلا شده و در عین حال سرپرست خانوار است، خویش را قرنطینه کند و از خانه خارج نشود، می تواند به ریشه کنی این ویروس در کشور کمک نماید.
سخنگوی جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به اینکه در روزگاری هستیم که به علت تحریم های ظالمانه ملت ما از نظر اقتصادی به شدت تحت تاثیر هستند، اظهار داشت: وظیفه تک تک ما که در وضعیت مالی مناسبی هستیم، این است که به افراد نیازمند کمک نماییم و این کمک های مردمی را از راه سازمان های مردم نهاد، مؤسسات خیریه و جمعیت هلال احمر به دست نیازمندان مبتلا به کرونا، برسانیم.
وی اظهارداشت: همکاران من در جمعیت هلال احمر تک تک افرادی که به علت ابتلاء به کرونا در وضعیت نامناسب مالی قرار دارند، را شناسایی می کنند تا با رساندن کمک های مردمی به دست این افراد، بتوانند این افراد بیماری را پشت سر بگذارند.
قوسیان مقدم از همه مردم خیر و نیک اندیش ایران اسلامی دعوت کرد تا به همه مؤسسات خیریه و جمعیت هلال احمر که در این حوزه فعالیت می نمایند، همکاری داشته باشند تا بتوانیم با کمک یکدیگر، ریشه این بیماری را در ایران از بین ببریم.
۱۷۰ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی مردم از زمان شیوع کرونا
دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره جمع آوری کمک های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی برای توزیع میان افراد نیازمند، اظهار داشت: از آغاز بیماری کرونا در کشور، تابحال بیشتر از ۱۷۰ میلیارد تومان مشارکت های نقدی وغیرنقدی مردم به هلال احمر در داخل کشور بوده است.
وی افزود: تا کنون بیشتر از ۴۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور توزیع شده است که از این تعداد ۸۰ هزار بسته از راه کمک های بین المللی تهیه شده است.
قوسیان مقدم با اشاره به اینکه جمعیت ها و کشورهای مختلف از زمان شیوع بیماری کرونا تابحال به جمعیت هلال احمر ایران کمک های مختلفی داشته اند، تصریح کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان کمک های بین المللی نقدی و غیرنقدی بوده که تحویل جمعیت هلال احمر ایران داده شده است و عمده کمک های غیرنقدی که در حوزه مسائل بهداشتی و تجهیزات پزشکی بوده از راه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شده است.
وی اضافه کرد: ۴۴ میلیارد تومان کمک های نقدی بین المللی هم که عمدتاً به درخواست کمک کنندگان در چارچوب سبدهای غذایی میان محرومان توزیع شده یا وسایل بهداشتی تهیه و توزیع شده است.
تهیه سبدهای غذایی برای شب عید
سخنگوی جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به برنامه های بعدی هلال احمر برای توزیع کمک های مردمی میان افراد نیازمند، اظهار داشت: برنامه بعدی برای تهیه سبدهای غذایی برای عید نوروز خواهد بود که در سرتاسر کشور اجرا خواهد شد. از همه افراد خیر می خواهم تا جمعیت هلال احمر را در این عرصه یاری کنند تا بتوانیم همزمان با فرارسیدن سال جدید، بسته هایی را تهیه و میان افراد نیازمندی که عمدتاً متأثر از بیماری کرونا هستند، توزیع نماییم.
اطلاع رسانی کمک های بشردوستانه خیرین کمک رسانه ها
شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران هم در این مراسم اظهار داشت: به همت سازمان داوطلبان، خیرین استان تهران و تلاش و کوشش مجموعه عوامل جمعیت هلال احمر در استان تهران امروز شاهد دهمین مرحله توزیع کمک های مردمی هستیم.
وی اضافه کرد: تا این لحظه با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان که از محل کمک های مردمی جمع آوری شده است، بسته های معیشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با تکیه بر اینکه علاقمند به رسانه ای شدن کمک ها نبودیم، اما به منظور فرهنگ سازی میان مردم، کمک های بشردوستانه خیرین را با کمک رسانه ها به اطلاع همگان می رسانیم، بیان نمود: این دفعه بخشی از کمک های مردمی را در فضای باز، در معرض دید عموم و رسانه ها قرار دادیم، این نمونه، بخشی از کمک های مردمی است که توزیع خواهد شد.
وی تصریح کرد: پس از این مراسم، بسته ها به همه شهرستان های استان تهران و مؤسسات خیریه های هماهنگ با جمعیت هلال احمر، برای توزیع در بین افراد نیازمند، تحویل داده خواهد شد.
فتحی در این مراسم از مجموعه خیرین استان تهران، فرماندار تهران و همینطور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان تهران که در تهیه و توزیع این بسته های معیشتی همراه هلال احمر بودند، تقدیر و تشکر کرد.



منبع:

1399/10/28
15:02:35
0.0 / 5
1024
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , خیریه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
خرید زندگی