خرید زندگی

۱۰۰۰ ساختمان در تهران مشابه پلاسكو

۱۰۰۰ ساختمان در تهران مشابه پلاسكو

به گزارش خرید زندگی معاون شهرسازی شهردار تهران از رونمایی پروانه ساختمان پلاسکو اطلاع داد و اظهار داشت: با عنایت به قرارداشتن در آستانه سانحه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو اخطار می دهیم که بیشتر از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی مشابه پلاسکوی سابق مواجهند و امیدواریم مقاوم سازی و بازسازی آنها هر چه زودتر صورت گیرد.


به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی در حاشیه مراسم بازدید از پروژه ساختمانی پلاسکو اظهار نمود: برپایه بررسی های صورت گرفته بیشتر از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی از نظر سازه ای و ایمنی مشابه ساختمان سابق پلاسکو مواجهه هستند و در این میان بعضی از ساختمانهای دولتی هم قرار دارند و امیدواریم هر چه زودتر مقاوم سازی یا بازسازی آنها با همکاری شهرداری مناطق صورت گیرد تا باردیگر شاهد وقوع سوانح و فجایعی مانند پلاسکو نباشیم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان پلاسکو اضافه کرد: ساختمان جدید پلاسکو از نظر مهندسی ساختمانی تراز اول در کشور به حساب می آید و امیدواریم تا آخر مراحل ساخت این روند ادامه داشته باشند تا خاطره تلخ سانحه پلاسکو در ذهن شهروندان بعنوان شروع به کار ساختمان جدید پلاسکو تغییر کند.
معاون شهردار تهران ضمن اشاره به این که همه ضوابط و مقررات ساخت پلاسکو از ابتدا تا کنون اجرا شده و پروانه این ساختمان هم برهمین اساس صادر گردیده است اظهار داشت: از همان آغاز ساخت این ساختمان بعد از تکمیل نقشه ها فرایند پیچیده محاسبات حقوق مکتسبه پلاسکو با بررسی ۳۵۰ پرونده شروع شد تا حقوق کسی ضایع نشود. و از طرفی به دنبال تعاملات خوبی که با بنیاد مستضعفان داشتیم ۴۵ میلیارد تومان عوارض برای این ساختمان در نظر گرفتیم.
وی افزود: بنیاد مستضعفان بخشی از این عوارض را در چارچوب دو ساختمان باغ های «وثوق الدوله» و «عبقری» به نرخ سال ۱۳۹۷ پرداخت و مابقی آن هم برپایه نرخ سال ۹۹ به صورت نقدی پرداخت گردید.
گلپایگانی همینطور اظهار نمود: برای پاسداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان سانحه پلاسکو بخشی از این ساختمان به گالری تبدیل خواهد شد.




منبع:

1399/10/26
23:17:58
0.0 / 5
923
تگهای خبر: دولت , ساخت , شهرداری , شهروند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
خرید زندگی