خرید زندگی
شهردار تهران:

اصراری به فریاد زدن میزان بدهی های شهرداری نداریم

اصراری به فریاد زدن میزان بدهی های شهرداری نداریم

به گزارش خرید زندگی شهردار تهران با اشاره به اینكه مدیریت جدید شهری اصراری به فریاد زدن میزان بدهی های شهرداری ندارد، توضیح داد: شهری كه اعلام نماید بدهی هایش چند برابر بودجه اش است، درواقع غیر مستقیم اعلام وررشكستگی كرده در حالیكه شهرداری تهران علیرغم این میزان بدهی هم می تواند مشكلات شهر را با همكاری همه حل كند.



به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در یک گفت وگوی ویدیویی با شبکه اینترنتی «اکو ایران»، در پاسخ به پرسشی درباره بدهی های شهرداری تهران که بر مبنای برخی اسناد بیشتر از ۵۰ هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: به این رقم ها باید رقم ۶۰۰۰ میلیارد تومان دعاوی حقوقی و قضایی هم که رقم درشتی است، اضافه کرد یعنی در صورتیکه شهرداری محکوم به پرداخت گردد، این مبلغ را هم باید پرداخت کند.

شهردار تهران رقم بدهی شهرداری تهران فقط به یک بانک را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام نمود که روزی ۱۷ میلیارد تومان جریمه دیرکرد بازپرداخت به آن اضافه می شود.

حناچی درباره تغییر کاربری برخی پروژه های عمرانی ماننده پل صدر اظهار داشت: در کشورهای اروپایی معمولا زمانی که عمر مفید پروژه تمام شود، تغییر کاربری می دهند حتی خیلی از مسیرهای سرپوشیده را به مکان های مفرح طبیعی تبدیل کردند. این تبدیل به یک نظریه بدل شده است، در واقع مفهوم و پیام ایجاد خیابان های جدید، افزایش سفرهای بیشتری درون شهری است. الان هدف اصلی این است که اساسا به سفرهای با وسایل شخصی دامن زده نشود حتی در خیلی از کشورها در محلات مرکزی به جهت اینکه کسی با خودرو تردد نکند و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، پارکینگ ایجاد نمی کنند.

حناچی اضافه کرد: عمر مفید پل صدر و بسیاری دیگر از پروژه ها هنوز تمام نشده البته درباره برخی پل ها و سازه های قدیمی در شهر مرحله به مرحله ایده هایی داریم که در حال انجام می باشد. یکی از آنها حذف پل حافظ از بخش مرکزی تهران است چونکه تحقیقات نشان می دهد امکان حذف بعضی از این پل ها و ایجاد آنها در بعضی جاهای دیگر که شاید لازم است، وجود دارد.

شهردار تهران با اشاره به فاز دو و سه پل گیشا اظهارکرد: ایده هایی درباره پل سبز زندگی مطرح شده و در دست بررسی می باشد. پروژه های دیگری هم از این جنس وجود دارد، مثلا در خیابان لاله زار و میدان امام خمینی (ره) پیاده راه گسترده ایجاد کردیم. گرچه شرایط شهرداری تهران با انتشار کرونا و تحریم های اقتصادی تغییر کرده اما کار متوقف نشده است.

وی لغو طرح ترافیک را تصمیم وزارت بهداشت و درمان عنوان نمود و اظهار داشت: تلاش بر این است که هم بار حمل و نقل عمومی افزایش پیدا نکند و هم مرکز شهر قفل نشود. حذف طرح ترافیک در مناطق مرکزی شهر هم به افزایش سفرهای درون شهری به سمت مناطق مرکزی دامن زده و هم ترافیک سنگینی بوجود آورده و حتی سبب گشته است تا شبکه حمل و نقل عمومی مبتلا به اختلال شود. بنابراین شورای حمل و نقل و ترافیک تهران، طرح جدیدی ارائه کرد که حداقل همپوشانی بر ساعات اداری دارد و تلاش این است بار حمل و نقل عمومی را خیلی سنگین نکند.

شهردار تهران درباره جزئیات این طرح پیشنهادی توضیح داد: بر طبق این طرح کارمندان دولت یا کسانی که مشغله دارند می توانند پیش از ساعت هشت وارد طرح و تا پیش از ساعت ۱۶ از این محدوده بیرون بروند.

پروژه ۷۰۰ میلیارد تومانی را ۷ هزار میلیارد تومان اعلام می کنند

حناچی در ادامه اظهار داشت: اشخاصی به علت برخی منافع پروژه ای را اجرا می کنند که تاثیرگذاری ندارد و پس از اجرا هم مشکلات زیادی به وجود می آورد در حالیکه در آغاز کار هزینه پروژه را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام می کنند و در عمل با ۷۰۰۰ میلیارد تومان پروژه تمام می شود که منطقی نیست و قطعا ایراد دارد.

شهردار تهران درباره اجرای برخی پروژه های عمرانی در شهر هم اظهار داشت: برخی منافعشان در اجرای پروژه هایی به اصطلاح «راه بنداز جابنداز» است که معمولا هزینه های پروژه را قبل از اجرا کم اعلام می کنند، همه این موارد و اعداد و ارقام در حسابرسی سالانه شهرداری مشخص است.

استخدام ۸۰۰۰ نفرنیروی شهرداری در سال ۹۶

بدهی های دولت به شهرداری تهران

حناچی درباره اصلاح چارت سازمانی شهرداری اظهار داشت: این یک مسئله داخلی است اما تشکیلات شهرداری یک مشکل بزرگ دارد و آن هم فربه بودن سازمان عظیم شهرداری است تنها در سال ۱۳۹۶، ۸۰۰۰ نفر به این بدنه تزریق شدند و تا وقتی این حل نشود سرمایه گذار علاقه ای به ورود به این حوزه ها ندارد.

وی درباره مطالبات شهرداری از وزارت نفت و دولت بابت افزایش صندلی های ناوگان حمل و نقل عمومی و دریافت ما به ازای مصرف بنزین آن اظهار داشت: برای تحقق این مطالبات رایزنی ها را آغاز کرده ایم البته درک می نماییم که شرایط دولت خوب نیست اما این مورد را دنبال کرده و می نماییم تا جایی که پارسال موفق شدیم ۱۲۰ میلیارد تومان از این منابع را وصول نماییم.

شهرداری به بورس می آید؟

حناچی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری سازمان های خویش را به بورس می آورد یا اوراق مشارکت خواهد فروخت، اظهار داشت: از فرصت بورس برای سازمان هایی مثل شهروند، میادین میوه و تره بار و شهر آفتاب استفاده می نماییم ولی فروش اوراق مشارکت، مجوز بودجه سالانه را می خواهد. ۹۱۰ میلیارد تومان بانک آینده هم اوراق مشارکت بود که برای جذب اوراق مشارکت بانکهای عامل معرفی می گردند و شهرداری نباید به آنها بدهی داشته باشد. آنها وثیقه های مناسبی می خواهند که این کمی دشوار است.

حناچی در پاسخ به پرسشی راجع به اداره پارک پردیسان توسط یک نهاد دیگر اظهار داشت: دوستان ما در سازمان محیط زیست دلایلی درباره تنوع گیاهی دارند این در حالیست که بوستان ها و مجموعه های رفاهی باید در اختیار شهرداری قرار گیرد چونکه شهر را جذاب می کنند اگر اداره اینها خرد شود فرایند های تصمیم گیری درباره آنها با اختلال مواجه شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این مشکل را با رئیس جمهوری در میان گذاشته است، اظهارکرد: رئیس جمهوری در آیین پرده برداری از لایحه جامع مدیریت شهری نظرات خویش را بیان کرد. مشکل در این حوزه مثل همان مشکلی است که اجرای سیاست های کلان اصل ۴۴ قانون اساسی دارد. در حالیکه مشکل در بدنه است توسعه بخش خصوصی و نهادهای عمومی می تواند در حوزه مدیریت شهری راهگشا است.

حناچی درباره خط ۱۰ متروی تهران هم اظهار داشت: مطالعات اولیه برای این خط شروع شده و در شورایعالی ترافیک به تصویب رسیده است و الان در حال مذاکره با سرمایه گذاران هستیم. مشکل شهرداری تهران در جذب سرمایه گذار برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، یارانه بسیار کمی است که از جانب دولت تأمین می شود که به نظر باید برای این مشکل قیمت بلیت تا حدودی واقعی شود. در خط ۸ و ۹ و ۱۰ به همین شکل مذاکره می نماییم.

شهردار تهران درباره مجتمع های ایستگاهی هم اظهار داشت: درباره نحوه اداره مترو در حال راه اندازی هلدینگی هستیم که تمام فعالیت ها در آن متمرکز شود و لایحه ساخت این هلدینگ در حال تهیه است.

بنا براعلام شهرنوشت، شهردار تهران در دوران کرونا که از دوم اسفند آغاز شد، اظهار داشت: تابحال حتی زمانی که قرنطینه کامل در شهر اجرا شد بسیاری از فعالیتهای مدیریت شهری در زمینه هایی مانند بهشت زهرا، حمل و نقل عمومی و سازمان مدیریت پسماند ادامه داشت. در حالیکه خیلی از منابع درآمدی شهرداری متوقف شده بود. تنها سربار مالی مترو در این مدت برای ما ۲۲۰میلیارد تومان بوده است و دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا در این حوزه ها باید به شهرداری کمک کنند.





منبع:

1399/02/20
21:12:19
5.0 / 5
854
تگهای خبر: بهداشت , دولت , زندگی , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
خرید زندگی