خرید زندگی

از رشد ۳۷ درصدی بودجه حمل و نقل پایتخت تا خیز توسعه مترو و اتوبوس

از رشد ۳۷ درصدی بودجه حمل و نقل پایتخت تا خیز توسعه مترو و اتوبوس

به گزارش خرید زندگی مدیركل برنامه ریزی و توسعه معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران ضمن تشریح وضعیت بودجه سال ۹۹ این معاونت از اجرای سه پروژه شاخص در پایتخت در صورت تأمین سرمایه بخش خصوصی اطلاع داد.


مسعود رنجبریان در گفتگو با ایسنا، در مورد وضعیت بودجه معاونت حمل و نقل در سال آینده، اظهار داشت: بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است كه برای اعتبارات حمل و نقل و ترافیك رشد ۶۰ درصدی نسبت به بودجه مصوب سال ۱۳۹۸ را شاهد می باشیم.

وی با بیان این كه در بودجه سال ۱۳۹۹ مأموریت حمل و نقل و ترافیك به صورت ویژه دیده شده است، اظهار نمود: دقت داشته باشید كه مأموریت حمل و نقل و ترافیك در بودجه شهرداری تهران، علاوه بر خدمات و فعالیتهایی كه این معاونت عرضه می دهد، مربوط به خدمات و فعالیتهای حوزه فنی – عمران هم می باشد كه مربوط به راه اندازی زیرساخت های حمل و نقل است.

مدیركل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با بیان این كه بودجه مأموریت حمل و نقل و ترافیك در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است كه نسبت به بودجه سال ۱۳۹۸، شاهد افزایش ۸۱ درصدی بودجه در این مأموریت هستیم، اظهار نمود: باید اعلام نماییم كه ۳۷ درصد از كل بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران به مأموریت حمل و نقل و ترافیك اختصاص داده شده است.

بودجه ۴۴۰۰ میلیارد تومانی به مترو

۱۶۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس های پایتخت

وی در تشریح بودجه پیشنهادی ۱۱ هزار میلیارد تومانی مأموریت حمل و نقل و ترافیك، اظهار داشت: از این ۱۱ هزار میلیارد تومان، ۶۲۰۰ میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است كه از این میان ۴۴۰۰ میلیارد تومان به مترو و تمام اجزای آن شامل ساخت و راه اندازی خطوط، بهره برداری از مسیرها و ایستگاه ها، توسعه ناوگان و غیره اختصاص داده شده است كه ۷۱ درصد از اعتبارات اختصاص داده شده به بخش حمل و نقل عمومی را شامل می شود و این نشان از تمركز خاص بر روی مترو در بودجه سال آتی دارد.

رنجبریان با بیان این كه شهرداری تهران در سال آینده علاوه برمترو، به اتوبوسرانی هم توجه ویژهای داشته است، افزود: از ۶۲۰۰ میلیارد تومانی كه صرفا برای توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده، ۱۶۰۰ میلیارد تومان بابت خرید، بازسازی، نوسازی و بهسازی و بهره برداری از اتوبوس های شهری پیشبینی شده است و برای سامانه تاكسیرانی هم ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده پیشبینی شده است، اما دقت داشته باشید كه در حوزه تاكسیرانی عمده تمركز شهرداری تهران بر روی عرضه تسهیلات برای نوسازی تاكسی ها است و تصور نكنید كه بودجه تاكسیرانی كم است، چون كه مالكیت در تاكسی، خصوصی است و شهرداری نهایتاً می تواند در حوزه نوسازی تسهیلاتی را به رانندگان ارائه نماید.

خیز نوسازی تاكسی، اتوبوس و موتورسیكلت های انژكتوری

استفاده از فاینانس و انتشار اوراق مشاركت برای مترو در سال ۹۹

مدیركل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با بیان این كه ۳۱۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۳۹۹ برای تكمیل و توسعه سیستم های هوشمند حمل و نقل همچون نصب دوربین های ثبت تخلف، تابلوهای هوشمند اطلاع رسانی شهری و غیره پیشبینی شده است كه رشد ۳۰ درصدی در این بخش را شاهد خواهیم بود، اظهار نمود: در سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار در بودجه ردیفی تحت عنوان كمك فنی و اعتباری به حوزه حمل و نقل و ترافیك در نظر گرفته شد كه براین اساس مقرر شد مبلغی كه در این ردیف بودجه در نظر گرفته شده است در یك بانك سپرده گذاری شود و بانك مذكور هم به همان میزان كه شهرداری تهران اعتبار در نظر گرفته است، منابع تزریق كند تا در حوزه نوسازی و بهسازی حمل و نقل عمومی بتوانیم وام و تسهیلات كم بهره بدهیم.
وی افزود: در سال ۱۳۹۷ برای این كه این مسئله برای نخستین بار در بودجه آمده بود نتوانستیم جذب خوبی داشته باشیم، اما در سال ۱۳۹۸ توانستیم با استناد به این ردیف بودجه با صندوق كارآفرینی امید قراردادی را منعقد نماییم و اتفاقات خوبی را در حوزه نوسازی تاكسی ها رقم بزنیم به نحوی كه تابحال ۱۷۰۰ تاكسی با دریافت وام ۵۰ میلیونی با كارمزد چهار درصد نوسازی شده اند كه سال جاری در نظر داریم بحث نوسازی موتورسیكلت كاربراتوری به موتور سیكلت انژكتوری و برقی را هم با صندوق كارآفرینی امید پیش ببریم. همینطور خوشبختانه در بودجه سال ۱۳۹۹ هم برای این ردیف ۲۳۳ میلیارد تومان پیشبینی شده است كه امید است بتوانیم در بحث بازسازی اتوبوس ها هم با تهیه شیوه نامه ای با صندوق كارآفرینی امید اقدامات خوبی را در سال آینده انجام دهیم.

وی با بیان این كه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری برای كمك به توسعه مترو تبصره های دیگری هم مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این لایحه پیشبینی شده است تا متروی تهران بتواند تا سقف دو میلیارد دلار از تسهیلات فاینانس استفاده نماید، همینطور امكان انتشار ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشاركت بابت توسعه مترو و اتوبوس هم فراهم گشته است.


LRT، مترو خط ۱۰ و درهای حائل مترو منتظر سرمایه گذار بخش خصوصی

رنجبریان در مورد پروژه های سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل در بودجه سال ۱۳۹۹ هم با بیان این كه بودجه سرمایه گذاری پیشنهادی شهرداری در لایحه بودجه ۱۳۹۹ با این قید كه می بایست صرفا از راه جذب سرمایه گذار صورت گیرد، معرفی شده است كه حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در لایحه بودجه سال آینده تعریف كرده ایم، اظهار داشت: یكی از پروژه های شاخص در سال آینده بحث راه اندازی قسمتی از خط ۱۰ مترو است و همینطور ایجاد یك خط ال آر تی مورد توجه قرار گرفته است و سومین پروژه در نظر گرفته شده را هم می توان نصب درهای محافظ ایمنی در ایستگاه های پر تردد مترو عنوان نمود، اما تاكید می شود كه تمامی این پروژه ها صرفا، از راه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا می گردد.





1398/11/26
15:32:36
5.0 / 5
862
تگهای خبر: بهسازی , خدمات , ساخت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
خرید زندگی