خرید زندگی

كاهش 14 درصدی ترافیك تهران با اجرای طرح ترافیك جدید

كاهش 14 درصدی ترافیك تهران با اجرای طرح ترافیك جدید

خرید زندگی: مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران از كاهش 14 درصدی ترافیك تهران با اجرای طرح ترافیك جدید آگاهی داد.


به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، یوسف حجت در یك برنامه ای رادیویی با اشاره به كاهش ۱۴ درصدی ترافیك تهران با اجرای طرح ترافیك جدید اظهار داشت: این كاهش بامداد ها حدود ۴ و در عصرها ۳۰ درصد بوده است. گرچه حمل و نقل عمومی فعلی در حالت ایده آل قرار ندارد اما پیشرفت خوبی نسبت به سال های گذشته دارد. حدود ۲۱ سال پیش چیزی به نام مترو در تهران وجود نداشت اما حالا ۷خط مترو روزانه ۲.۵ میلیون مسافر را جابجا می كند.
وی درباب عدم تمایل مردم جهت استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی اظهار نمود: یكی از دلیلهای پایین بودن قیمت سوخت در كشور است كه سبب می شود مردم ترجیح دهند از خودروی شخصی استفاده كنند و رغبتی به سیستم حمل و نقل عمومی نداشته باشند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران اشاره كرد: به سبب رویكرد مردم به وسیله نقلیه شخصی، ناچار شدیم برای كنترل ترافیك به طرح های ترافیك و كنترل آلودگی روی بیاوریم كه این طرح ها به خصوص در دوسال اخیر موفقیت آمیز بوده است.
حجت به معایب طرح ترافیك در گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: طرح ترافیك در گذشته جامعه شهری را به دو دسته تقسیم می كرد. دسته نخست ۱۲۰هزار نفری بودند كه همواره می توانستند حتی برای پیش پا افتاده ترین كارها وارد محدوده ترافیكی شوند و گروه دیگر چند میلیون خودرویی بودند كه برای كار اضطراری و اورژانسی هم اجازه ورود به این محدوده را نداشتند.
وی افزود: طرح جدید این تقسیم بندی را از بین برده است و همه مردم در صورت نیاز می توانند وارد طرح شوند و مدیریت ورود و خروج در این محدوده به خود شخص واگذار شده است.
وی دغدغه اصلی اجرای طرح ترافیك را آلودگی هوا دانست و عنوان كرد: در تهران دریافت معاینه فنی خودرو ها به درستی صورت نمی گرفت اما شرط داشتن معاینه فنی برای ورود به محدوده طرح ترافیك، انگیزه بالایی برای دریافت آن ایجاد كرد كه خود عامل كاهش آلاینده های هواست.
حجت به بررسی مزایای دیگر طرح جدید پرداخت و بیان كرد: در امتداد كاهش آلودگی هوا، ۲۵درصد تخفیف هزینه طرح ترافیك برای خودروهایی كه دارای معاینه فنی برتر باشند درنظر گرفته شده است.
وی افزود: مبلغ عوارض برای زمان های پیك بامداد (ساعت ۶: ۳۰ الی ۱۰) و پیك عصر (۱۶ تا اختتام زمان طرح ) بسیار بالاتر از زمان های دیگر است. همین سوژه سبب شده افراد كارهای غیر ضروری خودرا به ساعاتی غیر از اوج ترافیك موكول كنند. همین سوژه آلودگی را نیز به شدت كاهش داده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران از كاهش ۱۴ درصدی ترافیك تهران نسبت به زمان مشابه سال قبل آگاهی داد و اظهار داشت: این كاهش در محدوده زوج و فرد است كه بامداد ها حدود ۴ و در عصرها ۳۰ درصد بوده است.
حجت درباب چند خودرویی شدن افراد ثروتمند برای ورود بیشتر به طرح ترافیك توضیح داد: هزینه عوارض ورود به محدوده طرح ترافیك به مراتب بسیار كمتر از خرید خودرو است و اینكه شخص برای ۲۰ روز مبادرت به خرید خودروی دوم نماید از نظر منطق اقتصادی به صرفه نیست.
وی اشاره كرد: این طرح با همكاری نهادهایی مانند شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی، شورای شهر، شورای هماهنگی ترافیك و...، برای زمان حال برنامه ریزی شده است و امكان دارد چند سال دیگر این كارایی را نداشته باشد و مورد بازنگری قرار گیرد.




منبع:

1398/05/08
22:06:29
5.0 / 5
4193
تگهای خبر: پلیس , سازمان , شهرداری , شورای شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
خرید زندگی