خرید زندگی

انتقاد امانی از نحوه تدوین بودجه حمل و نقل عمومی

انتقاد امانی از نحوه تدوین بودجه حمل و نقل عمومی

خرید زندگی: عضو كمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از بی توجهی به اولویت شورای شهر در تدوین بودجه یعنی توسعه حمل و نقل عمومی گلایه نمود.


به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، شهربانو امانی بامداد امروز در جلسه شورای شهر در نطق قبل از دستور خود ضمن تبریك روز زن و گرامیداشت روز مادر اظهار داشت: خوشبختانه در مدیریت شهری تهران، در سطوح كارشناسی و مدیریت میانی، از حضور زنان بهره مندیم، ولی دو بخش مهم دیگر یعنی شورایاری ها و مدیریت راهبردی به شدت از حضور زنان تهی است كه از نظر من اهمیت شورایاری ها بسیار بیشتر است.

امانی با تاكید بر اینكه دختران و بانوان جوان تهرانی می بایست شورایاریها را جدی بگیرند اظهار داشت: همه زنان را به ایجاد كمپین های رقابتی دعوت می كنم تا مدیریت محلات را بدست بگیرید. منتظر اعطای فرصت نمانید، بهترین فرصت حالا پیش روی شماست. جامعه باز اثر حضور زن را پذیرفته است و این پیروزی، نوید بخش دو پیروزی دیگرخواهد بود؛ پیروزی در مطالبات زنان و پیروزی در توسعه پایدار و پیروزیهای همراه با صلح و البته ماندگار همچون این پیروزی هاست.‬

رئیس كمیته ایمنی و حمل و نقل شورا در ادامه عنوان كرد: من گلایه دارم. درد دل مادرانه دارم. روز مادر هم هست، گلایه ام را به حساب یك شكایت مادرانه بگذارید. بودجه آورده اید. تصحیح و تاییدش باید بكنیم. چه چیز را؟ رقم ها را؟ درصدها؟ یا رویكردشما را؟ كدام را باید تصحیح و تایید كنیم؟ عزیزان من، ۱۳۵۷ میلیارد تومان را می توان تصحیح كرد؟ از كل بودجه حمل و نقل تهران، ۲۵ درصدش را به خودرو محوری اختصاص داده اید؟.

وی افزود: مردم تهران كم گفتند مشكل ما ترافیك و آلودگی هواست؟! كارشناسان كم گفتند مشكل ما خودرومحوریست؟! ما كم گفتیم؟ خود شما كم تایید كردید كه بله مشكل ما خودرومحوریست؟! مردم از ما علامت عمودی ترافیك خواسته اند؟ مردم از ما جدول و... خواسته اند؟ مردم از ما نرده و گاردریل خواسته اند؟ مردم از ما تعریض خیابان خواسته اند؟ مردم از ما پل عابر پیاده خواسته اند؟ مردم از ما اتوبان خواستند؟ روگذر و زیرگذر و تقاطع غیرهمسطح خواستند؟.

امانی خواسته مردم تهران را توسعه حمل و نقل عمومی دانست و اظهار داشت: مردم با صدای رسا گفتند مترو را توسعه دهید، اتوبوسها را افزایش دهید، دود را كم كنید، صدا را كم كنید، ماشینها را كم كنید، و ما باید هنوز برای عبور و مرور ماشینها هزینه كنیم؟! آنهم ۱۳۵۷ میلیارد تومان؟!! بودجه كل سازمان محیط زیست اینقدر نیست! از بودجه فرهنگ كشور بیشتر است. از بودجه وزارت كشور هم بیشتر است.

وی افزود: از معاونت حمل و نقل، برنامه ریزی، معاونت مناطق و از شهردار تهران می پرسم، مهندسان و مدیران تحصیلكرده ما، چرا تغییر رویكردها را نادیده گرفته اند؟ یا نكند مصادیق خودرومحوری را نمی دانند؟ از من دل آزرده نشوید اما این ۱۳۵۷ میلیارد كه هیچ، همان ۲ درصدی هم كه از بودجه به پیاده اختصاص داده اید را نباید خرج نماییم جز موارد ضروری؛ دلخوش به كدام اجرای بی نقص باید باشیم كه اجازه دهیم ۳۱ میلیاردتومان صرف تعمیر پیاده روها و همسطح سازی دریچه ها شود؟ دلخوش به كدام شاهكار مهندسی و اجرا در تردد معلولین باشیم كه اجازه دهیم ۱۵ میلیارد دیگر صرف بهسازی معابر برای معلولین شود؟ شهر ما ۹۰۰ پل عابر دارد. معاون محترم ترافیك شهرداری گفته اند باید این پلها را جمع نماییم، اولویت به عابر دهیم، بازهم مناطق ۳۴ میلیارد تومان برای روگذر و زیرگذر عابر پیاده‫ درخواست داده اند.


امانی بابیان اینكه در شهر ما، خانه ها و مراكز فعالیت از حمل و نقل عمومی دورند اظهار داشت: نه حمل و نقل عمومی مان بطور كامل توسعه یافته است و نه هنوز‫ tod ‬اجرا شده است، پس طبیعی است كه سفرها پیاده مدار نشود. شرط اصلی برای ترویج پیاده مداری، گسترش حمل و نقل عمومی است. این شرطِ زیربنایی است. شرطی لازم، كه البته كافی نیست. شرط كفایتش، معابر پیاده پسند و پیاده روهای خوب است‫.‬
او در آخر تصریح كرد: حمل و نقل عمومی اولویت اول است و سپس آن، معابر و پیاده روها؛ اتوبوس و مترو نباشد، منِ شهروند، با خودرو از خانه ام بیرون خواهم آمد نه با پای پیاده، پس چه نیازی به پیاده رو دارم؟ باید تمركز و اولویتمان را بر گسترش حمل و نقل عمومی بگذاریم. مراكز سكونت و فعالیت را به حمل و نقل عمومی نزدیك نماییم و به موازات، خیابانها و معابرمان را با اجرای بی نقص كامل نماییم. نقشه راه همین است و انشالله كه این فریاد مادرانه گوش شنوایی داشته باشد.



1397/12/07
19:44:28
5.0 / 5
96
تگهای خبر: بهسازی , زنان , سازمان , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
خرید زندگی