خرید زندگی

26 درصد خودروهای سنگین در معاینه فنی مجدد رد شدند، 70 درصد موتورهای تهران فرسوده اند

26 درصد خودروهای سنگین در معاینه فنی مجدد رد شدند، 70 درصد موتورهای تهران فرسوده اند

به گزارش خرید زندگی مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران اظهار داشت: طی دو ماه گذشته از 1344 خودروی سنگین، تست آلایندگی كنار جاده ای گرفته شده كه از این تعداد 16 درصد فاقد معاینه فنی هستند. همینطور 26 درصد خودروها با وجود داشتن برگه معاینه فنی در تست مجدد رد شدند.



به گزارش خرید زندگی به نقل از ایسنا، نواب حسینی منش در سی و دومین جلسه كارگروه ملی كاهش آلودگی هوا كه در سازمان محیط زیست برگزار شد، گزارش آزمون آلایندگی كنار جاده ای خودروهای دیزل را عرضه داد و اظهار داشت: برای 226 دستگاه خودروی سنگین آزمون كنار جاده ای معاینه فنی انجام شد كه ترمینال غرب و جنوب، سامانه اتوبوسرانی درون شهری، مجتمع پسماند آرادكوده و آبعلی، بزرگراه آزادگان و شهید بابایی و پلیس راه حسن آباد جامعه هدف ما بود.

وی اظهار نمود: از بین 226 خودروی سنگین تست شده، بیشتر از 80 درصد خودروها در كل پروسه معاینه فنی رد شدند و از لحاظ آلایندگی حدود 20 درصد خودروها در معاینه فنی مردود شدند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران اظهار داشت: سرویس كارخانجات و كاركنان شركت ها مثل صدا و سیما، شهرداری تهران، سازمان كشتیرانی و... را رصد كردیم كه به نسبت وضعیت مناسبی داشتند. همینطور شركت ایران خودرو حدود 450 خودروی سنگین به ما معرفی نمود كه این تعداد را از سامانه سازمان راهداری استعلام كردیم و مشخص شد كه یك سوم آنها معاینه فنی ندارند. همینطور از بین 450 خودرو 330 مورد را تست مجدد انجام دادیم كه 18 درصد آنها مردود شدند.

حسینی منش با اشاره به اینكه خودروهای سنگینی كه در تهران تردد می كنند اكثرا معاینه فنی خویش را از مراكز معاینه فنی خارج از تهران دریافت می كنند و این مورد حتما باید مورد دقت و بررسی قرار گیرد، افزود: طی دو ماه گذشته 1344 مورد تست آلایندگی دیزل ها را در كنار جاده انجام دادیم كه از این تعداد 84 درصد دارای معاینه فنی و 16 درصد فاقد معاینه فنی بودند؛ اما 26 درصد خودروها هم با وجود داشتن معاینه فنی از تست مجدد رد شدند.

وی همینطور تصریح كرد: طی دو ماه گذشته 473 مورد جریمه به علت نداشتن معاینه فنی و دودزا بودن ثبت شده است. همینطور 267 مورد ابطال معاینه فنی صورت گرفته است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران با اشاره به اختلاف نظرهای موجود در بحث ابطال معاینه فنی اظهار نمود: پلیس معاینه فنی خودروها را به علت دودزا بودن ابطال می كند و باید در ادامه آن در سامانه سیمفا معاینه فنی ابطال شود اما وزارت راه طی نامه ای كه به ما ارسال كرده اعلام داشته كه از منظر حقوقی امكان ابطال برای آنها وجود ندارد. این در حالیست كه اگر پلیس معاینه فنی خودروی دودزایی را باطل نمود باید بلادرنگ ابطال معاینه فنی آن خودرو از سیستم سیمفا صورت گیرد.

حسینی منش در ادامه جلسه با اشاره به لزوم طرح معاینه زیست محیطی برای دستگاه هایی مثل لودر و بولدوزر خاطرنشان كرد: دادن معاینه فنی به لودر و بولدوزر كار بسیار دشواری است. چون سیستم پیچیده ای دارند. بهتر است مصوبه ای طراحی شود كه بر اساس آن معاینه زیست محیطی این دستگاه ها مد نظر قرار بگیرد؛ به طوریكه ما به جز مبحث آلایندگی به سایر مسائل كاری نداشته باشیم.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران در انتها در بحث اسقاط موتورسیكلت های فرسوده هم با اشاره به لزوم اجرای این طرح، اظهار داشت: از حدود 800 هزار موتورسیكلتی كه پلاك تهران دارند 70 درصد موتورها دارای عمر بالای هفت سال هستند. یعنی 70 درصد موتورسیكلت های در حال تردد در تهران فرسوده به حساب می آیند.




1397/09/08
15:55:08
5.0 / 5
4329
تگهای خبر: پلیس , جاده , سازمان , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
خرید زندگی